אם אתה לא שם- אתה לא קיים

אחד המשפטים המוצלחים ביותר שהומצאו בחקר התקשורת הוא: "אם אתה לא שם- אתה לא קיים". המשפט הזה התייחס לחשיבות של הנוכחות של תאגיד, בעל עסק, פוליטקאי, סלבריטאי או כל מיני גופים אחרים באמצעי התקשורת השונים. אם אתה לא מפורסם באמצעי התקשורת, אף אחד לא יכיר אותך. אתה נהייה מישהו רק כשהתרבות סביבה מכירה בך דרך הסוכנים שלה- אמצעי התקשורת.

משפט זה נכון בצורה מאוד מדוייקת גם עבור אתרי אינטרנט. אם הם לא מופיעים במנועי חיפוש או בגוגל בתוצאות האורגניות הראשונות, זה כאילו הם לא קיימים בשום מקום ועבור אף אחד. בדיוק בשביל כך יש חשיבות רבה לתחום של קידום אתרים . נניח בנית אתר, אפילו אתר יפה ומאוד אינפורמטיבי- ייקח לו זמן רב על מנת שגולשים יאתרו אותו וישתמשו בו בצורה שהתכוונת. בניית אתרים אם כי חשוב שהיא תעשה בצורה מקצועית ומדוייקת, אינה תורמת כמעט ללקוח, אם הוא לא יופיע בתוצאות החיפוש של גוגל.

בדיוק בשביל כך התחום של קידום אתרים נוצר- על מנת לתת מענה לכל אותם אתרים שיש להם פוטנציאל להיות אתרים מצליחים ולעניין את הגולשים, אך הם אתרים מתחילים יחסית, וגוגל טרם דרג אותם. ככל שהתחום של קידום אתרים התפתח, המענה הנדרש אינו רק עבור אתרים חדשים, אלא אפילו עבור אתרים ותיקים, המתחרים בינהם על ליבו של הלקוח, או יותר נכון- הקליק שלו.

כתיבת תגובה