גירושין ע"פ גישור

כאשר זוג מתחתן כל דבר נראה שהכל טוב ולכן אין שום עילה  לנו לחשוש לגירושין אבל מדי פעם יש מצבים לא נעימים לאחר שבני הזוג ניסו הכול ברם מבינים שעדיף שכל צד  ילך לדרכו , הזוג מבין שמצב זה עדיף מאשר להמשיך לחיות בצוותא אבל לבד מבחינה רגשית. אם קורה מצב שבני הזוג  החליטו ללכת סופית שגירושין הוא  הפיתרון  הגמור אז מתחיל תהליך ארוך.

ישנם הרבה גברים ונשים שחושבים להתגרש והם שמעו על הליך הגישור. איך זה באמת תהליך הגישור? מדוע הוא למעשה יכול להועיל ומה היתרונות שלו?

הליך הגישור הוא  הליך  הידוע בחוק כבר משנת 1984. מכיוון שנוצר עומס ניכר  במערכות המשפט רב מקרי הגירושין מועבר היישר אל הליכי גישור שונים עוד עוד בטרם שהם כבר הספיקו להגיע אל אולם שךל הדיונים. חלק מהמקרים, מתאימים לגישור וגם אינם מצריכים פסיקה של שופט ובדרך זו נפתר הקושי אולם בחלק מהמקרים תהליך הגישור לא משמש כפיתרון ומקרים הנ"ל באמת יעברו לטיפול של מערכת המשפט.

למרבה הפלא, המון זוגות שמעו על הליך  הגישור אבל הם לא מבינים כלל מה הוא, תהליך הגישור הינו הליך וולונטרי, הכוונה היא יעודו של הליך זה הוא ליישב את כל ההדורים בין כל  אלה הנמצאים במחלוקת באמצעות השגת פשרה או הסדר המקובל בין כל  הצדדים. הליך זה  מתנהל בדיונים פתוחים וברוח טובה וכך מביעים שני הצדדים את עצמם מתוך רצונם החופשי לומרלפרט} {את התנגדותם או לחילופיןאת רצונם. בדרך זו יגיעו שני הזוגות למצב של פשרה המוסכמת  על כל העוסקים בנושא ללא שום קושי מיוחד.

לעומת ההליכים המשפטיים דרך הגישור ממש לא יכול לכפות על כל הצדדים המסוכסכים אלא אך לייעץ ולהועיל על ידי כל  מיני שיטות  ובדרך זו יהיו יכולים להגיע לפיתרון שמניח את הדעת. בגלל כך תהליך הגישור כדאי בהרבה מקרי גירושין קשים,חלק  מיתרונותיו הייחודיים של תהליך הנ"ל הוא למעשה חיסכון בזמן: בדרך זו יהיו מסוגלים כל הצדדים להגיע לתוצאות הרצויות שום  המתנה מיותרת לתזמונם של הערכאות המשפטיות וגם יש חיסכון בכסף – כאשר פועלים ע"פ תהליך הגישור לא צריך להשתמש בעורך דין, ובדרך זו הההוצאות המיועדות לעו"ד מתבטלות. חיוני לקחת בחשבון ! ההצלחה של תהליך זה בהחלט נמצאת רק בשיתוף פעולה של כל הצדדים באמצעות דיבור על גבי בעיותיהם, פרובלמות אלה ובדרך זו לבוא לפיתרון המתאים על ידי אדם ניטראלי- המגשר.

המגשר הינו אחד שלמד משפטים ואף מסוגל להיקרא עו"ד לגירושין. לאדם המגשר יש  ניסיון והינו כשיר להציג בנקל פתרונות שיוכלו לעזור  לכל הצדדים

יש לשים לב! תהליך הנ"ל הוא הליך סודי וחסוי ז"א, כל מה  שקורה או אולי נאמר איננו להיות כביל לראייה כלל. כך  בלתי אפשרי לשום צד  לנצלו לטובה  לצרכים משפטיים.

הליך הגישור מתפרס מעל פני נושאים רבים ושונים , אחד מהנושאים שמעניינים עד מאד ועליו אנו מדברים בכתבה הזה זה הגישור המשפחתי, אף גישור מסוג הזה מתפרס על גבי פני נושאים שונים בתוככי המשפחה.

גישור משפחתי:

מושג זה  מתפרס על אי אלו עניינים והינו מורכב בתוכו סכסוכים משפטיים, גישור זוגי ואף גישור גירושין. באמצעות גישור משפחתי אפשרי אף  ליישב אי הבנות שאינם קשורים לגירושין כמו עניינים של ירושה  ואפילו עיזבון, מינוי של אפוטרופוס לבן המשפחה ועזרה ליישוב מחלוקות וסיכסוכים בענייני ניהול בית העסק של המשפחה.  אם יש הפרעות בקרב בני  הזוג אפשר להיעזר בהליך בדרך כלל הליך הגישור מסייע מאד ועל ידי כך מסייע לאנשים אלו לא להגיע  לגירושין.

להליך הגישור עדיפות רבה, אנו נביא אחדים מהם:

תהליך הגישור זול בצורה משמעותית לעומת תחזוקה כל תיק גירושין בערכאות.

תהליך הגישור מתנהל ברוח נינוחה ונעימה ואפילו גמישה לעומת כל תיק בערכאות.

תהליך הגישור- יש אופציה לתקשר בדרך ישירה ובאופן חיובי לעומת כל תיק גירושין שהכול מתנהל בין הערכי הדין  מטעם שתי  הצדדים.

בהליך הגישור שני הצדדים המסוכסכים קובעים את כל תנאי ההכרעה ע"י המגשר.

כתיבת תגובה