דברים קטנים שיכולים למנף את סיכויי קבלת האודישן

אז המציאות היא שאין באמת נוסחת קסם שהיצמדות אליה תבטיח את המעבר שלכם באודישן. עם זאת, בהחלט ישנם דברים שתוכלו לעשות, והם יוכלו למנף את סיכויי קבלת האודישן. רגע לפני שגם אתם נבחנים על התפקיד שאתם כמהים לקבל, קחו אתכם לדרך כמה טיפים. מה שלא יעבוד באודישן הקרוב, לבטח יעבוד לכם באלו הבאים שילוו את קריירת המשחק, הדוגמנות או השירה שלכם:

הפעילו את הקסם האישי שלכם עם חיוך ונימוסים

ממש כמו בראיון עבודה, הבוחנים לא בוחנים אתכם אך ורק על פי הכישורים המקצועיים שלכם, אלא גם על פי האדם שאתם. המשמעות היא שכדאי תמיד לנהוג בנועם, להיות חביבים, לחייך עם כניסתכם לחדר ולהשרות אווירה נעימה ונינוחה. בסופו של דבר, הבוחנים שלכם לאורך אודישנים, הם גם אלו שיעבדו אתכם יחד בהפקה בהנחה ותקבלו את התפקיד. לכן, מעבר לפן המקצועי, הם גם מעניקים חשיבות לאדם שאתם – זאת מאחר ואתם עתידים להפוך לקולגות.

עשו הכל, רק אל תאחרו לאודישן

הרושם הראשוני משפיע מאד על הבוחנים באודישנים, וכדאי שתדעו זאת כבר כעת – בתחילת הדרך המקצועית שלכם. הרושם יבוסס כאמור על החיוך והאטיטיוד שלכם, אך לא רק: בעת שהבוחנים יצטרכו לחכות לכם לאחר שאיחרתם, הסיכוי כי תקבלו את האודישן לא גבוה. במידה וזומנתם לאודישן בשעה 10.00, הגיעו כחצי שעה לפני, הירשמו בעמדת הקבלה והמתינו לתורכם. הגעה באיחור מסתמנת כחוסר רצינות וזלזול – הדבר האחרון שתרצו שיחשבו עליכם.

היו קשובים לבקשות הבוחנים

חשוב מאד שתהיו קשובים לבקשות של הבוחנים לאורך האודישן. לדוגמא: במידה ואתם מתבקשים להקריא את שורות 1-5 בטקסט שניתן לכם, קראו את שורות אלו בלבד. לעתים, ישנו ניסיון להרשים את הבוחנים ולהמשיך ולקרוא את הטקסט שלכאורה מעיד על בקיאות גדולה יותר בתפקיד. בפועל, אתם נתפשים כשחקנים שלא יודעים לעבוד בכפוף לבקשות הצוות, מה שיכול לפגוע בסיכויי ההצלחה שלכם.

כבדו את הבוחנים שעומדים מולכם

ואולי הדבר החשוב ביותר: כבדו את הבוחנים. אתם עתידים לעבור אודישן אל מול במאים, מפיקים, מלהקות ושחקנים מוכרים. עליכם להבין כי אודישן הוא כמו ראיון עבודה, בו אתם נדרשים לכבד את מי שעומד מולכם, להשיב על מה ששואלים אתכם בצורה נעימה ולהיות מאד עניניים ומקצועיים. כדאי מאד שלא לפתח שיחות סמול טוק עם הבוחנים, לא לדבר אליהם ב"אחי" ולשמור על מידה של פורמליות המכבדת את המקצוע.

כתיבת תגובה