הביקור הראשון אצל הווטרינר

הביקור הראשון אצל הווטרינר

מתי באמת צריך לקחת את חיית מחמד שלכם אל הווטרינר? כמובן שמוקדם ביותר. אין להסתפק בביקור אחד בעוד השנה הראשונה לחייה של חיית המחמד הינה קריטית ביותר ביחס לכל שאר תקופות חייה. כך תוכלו גם אתם לשמור על חייו ועל איכותו של הכלב או החתול היקר ללבכם.

על הביקור הראשון והחודשים הראשונים ביקור ראשון אצל ווטרינר

כיצד לבחור וטרינר מתאים? הנה עוד שנייה מתחילים לקבל כמה נגיעות באשר לעניין של טיפול בחיות מחמד ויפה שעה אחת קודם. שנייה לפני שהנכם מביאים את כלבלב המחמד או את החתול המקסים, חשוב לבצע פגישה ראשונה עם ווטרינר. יש לבצע בדיקות לרבות בדיקת טפילים בלתי רצויים. יש לבנות לוח זמנים לביקורים ולקבוע מבעוד מועד תאריכים לחיסונים. כאשר מדברים על חיית מחמד שהיא כלב, מדברים על חשיבות החיסונים. כאשר מדובר בגור קטן שהרי ירצה הווטרינר לבצע בו בדיקות לרבות חיסונים כמדי שלושה שבועות וזאת עד הגיעו לגיל 16 שבועות.

על הגור החדש ועל מידע שימושי

החוק היבש דורש לחסן נגד כלבת החל מגיל 3 חודשים. לאחר שלושה חודשים יש לבדוק טפילים ואפילו לנקות ממחלת תולעת הפארק. שיניו של הכלבלב יתחילו לצמוח לערך בגיל שלושה חודשים. יש צורך לעקר או לסרס את הכלב לקראת ארבעה חודשים בעוד חשוב לציין כי מדובר בניתוח שאינו מסובך ואינו פוגם בשגרת חייו של הכלב. כאשר מדובר על עיקור נקבה, התאוששות במצבה תחול תוך שלושה ימים. עיקור וסירוס הכרחי והוא מעשה המניב אחריות.

על חיות ועל טיפול

בסופו של יום, לאחר כחצי שנה הולכים ופוחתים הביקורים אצל הווטרינר. לאחר שנה מתקיימות להן זריקות שעליהן יש לחזור באופן קבוע. במסגרת הטיפול חשוב לקחת את הכלב לפחות פעם בשנה לבדיקה שגרתית שהרי איננו שונים בצרכים מחיית המחמד. כולם חושבים ודואגים לבריאות תקינה על אחת כמה וכמה שמדובר בחיית המחמד האהובה. המעשה האחראי והאהוב ביותר מתחיל ונגמר בהשגחה רפואית וטיפולית אחר חיית המחמד בעוד חייה של החיה תלויים באותן ידיים מופלאות. עלינו להתייחס אל חיית המחמד כשם שהיינו מתייחסים לכל נפש מהלכת. הטיפול בחיית המחמד הינו מעל לכל ולכן חשוב ביותר לדאוג לכל הפרמטרים לרבות מצבו הרפואי והנפשי של בעל החיים אותו אנו מכניסים לתחומי החיים השגרתיים. כשם שאנו חיים בצילה של הרפואה, כך ייטב גם לאותם בעלי חיים שהם חלק מחיינו.

רוצה טיפים נוספים >>

כתיבת תגובה