הרחקת יונים – למה צריך להרחיק יונים ?

הרחקת יונים – למה צריך להרחיק יונים ?

במבנים רבים בארץ, אנחנו יכולים למצוא דוקרנים ורשתות אשר מיועדים להרחקת יונים. מדובר על מבנים אשר בעליהם מתמודדים באופן קבוע עם יונים אשר מקוננת מחוץ לחלון או למרפסת, וגורמים בכך אי נוחות מתמשכת אשר מלווה בריחות לא נעימים וגרוע מכך, בלכלוך וצואה אשר עלולה להביא למחלות.

הרעיון של הרחקת יונים הוא לא חדש, הרי מאז ומתמיד השתמשו חקלאים בדחלילים בשביל להרחיק יונים מהשדות שלהם. אך במהלך השנים, כאשר נוצר צורך להשתמש באמצעים שונים להרחקת יונים ממבנים, החלו להשתמש ברשתות ודוקרנים.

בחלק הבא של המאמר, נסביר מה ההבדל בין רשתות לדוקרנים מבחינת הנראות והאפקטיביות שלהם, אך לפני כן נציין שחשוב מאוד להשתמש באמצעים אלו במקרה ואתם מוצאים את עצמכם מתמודדים עם יונים שמקוננות באדן החלון או המרפסת. אף על פי שזה יכול מראה נעים, הרי שזה גם מסוכן מאוד, לא פעם הם מביאות איתן חיידקים ומזיקים מהמקומות בהם הן ביקרו וכן הן משאירות צואה אשר עלולה להביא לריחות לא נעימים, טפילים וכן מחלות. מדובר על מחלות כמו שפעת העופות, דלקות עיניים, לשלשת, ואפילו דלקת מוח נגיפית. מלבד זאת, בעצם זה שהיונים מקוננות במקום מסוים, הן עלולות להרוס אותו, לא פעם אנשים מגלים שמרזבים, צינורות, פתחי אוורור וחלקים אחרים בהם היונים קיננו פשוט נהרסו ויש לנקות ולהחליפם.

מה ההבדל בין רשתות לדוקרנים?

אנו מכירים שתי שיטות עיקריות להרחקת יונים. השיטה הראשונה היא פריסת רשת גדולה באזור מסוים, ובכך אנחנו מונעים מהיונים לעמוד במקום. בדרך כלל נהוג לפרוס רשתות כאלה במרפסות ובגגות. הרשת מיועדת לשטח גדול, הבעיה היא, ברגע שאנחנו מעמידים אותה, אנחנו משנים את הנראות של המקום והרבה פעמים גם מונעים מעצמנו אפשרות להשתמש במקום באופן אפקטיבי. על מנת לפתור בעיה זאת, ניתן להשתמש ברשת נגד יונים שקופה, אשר גם עושה את העבודה נאמנה וגם אינה פוגעת בנראות הבניין בו היא מותקנת.

השיטה השנייה היא הרבה יותר פופולארית, מדובר על דוקרנים נגד יונים אשר לא ניתן לעמוד עליהם ולכן היונים פשוט לא עוצרות במקום בו הם מותקנים.

אנחנו יכולים למצוא שני סוגי דוקרנים עיקריים, דוקרנים מנירוסטה ודוקרנים מפלסטיק. מדובר על דוקרנים צרים ולא חדים, ובכל זאת הם מאיימים על היונים ולכן הן נרתעות להגיע אליהם. מבין שני הסוגים, עדיף להשתמש בדוקרנים מנירוסטה שכן הם מחזיקים מעמד זמן רב והם הרבה יותר אפקטיביים.

כיצד אנחנו מתקינים אמצעים להרחקת יונים?

הדרך הטובה ביותר היא להזמין איש מקצוע, מרחיק יונים מקצועי. מדובר במי שלמד את התחום והוסמך לעבודה בגובה. הסיבה שצריך איש מקצוע עם הסמכה כזו היא, שבמקרים רבים אנחנו נדרש להתקין דוקרנים או רשתות באזורים כמו גגות ומרפסות. לנו לא יהיו את האמצעים או את היכולות לעשות זאת, לכן מוטב לנו להזמין איש מקצוע שיעשה זאת.

הוא ידע גם להתאים לנו את האמצעים הנדרשים וגם להתקין אותם בצורה אפקטיבית ונכונה במקום.

לקריאה נרחבת אודות הרחקת יונים מקצועית, לחצו כאן.

כתיבת תגובה