התקנת רשתות למניעת נפילת חתולים מחלון / מרפסת

 

 

אנחנו לא צריכים לצפות בסרטונים של חתולים בפייסבוק בשביל לדעת שיש לכם יכולת זינוק מרהיבה, הבעיה היא שלא פעם הם משתמשים ביכולת הזאת בצורה לא ממש בטיחותית ולכן אנחנו מגלים שחתולים קופצים מחלונות ומרפסות מבלי לאמוד בצורה נכונה את המרחק, מה שמוביל למקרים מאוד לא נעימים.

בשביל למנוע מקרים כאלה, אנחנו צריכים להשתמש ברשתות למניעת נפילה של חתולים מחלונות או מרפסות. רשתות אלו מותקנות באופן כזה, שאם החתול מחליט לקפוץ, אז הוא לא מגיע אל הקרקע אל נופל על הרשת ויכול לטפס ממנה בחזרה למעלה. את הרשת אמור להתקין איש מקצוע שיש לו גם ידע בהתקנת רשתות אך גם רישיון סנפלינג, רישיון עבודה בגובה, כך הוא יוכל להציב את הרשת בכל מקום אליו החתול יכול להגיע. מן הסתם, לא כל אחד מאתנו יכול להגיע למקומות גבוהים שכאלה ולכן מוטב להזמין איש מקצוע שיעשה זאת בשבילנו.

למה חתולים קופצים מהמרפסת או מהחלון?

מומחים סבורים שהם עושים זאת בטעות. לחתולים בדרך כלל יש אינסטינקטים טובים והם יודעים לזנק וליפול נכון (מכאן הביטוי "ליפול כמו חתול"), הם לא נוהגים לקפוץ ממקומות שיש חשש שהם ייפלו או ייגרם להם נזק.

העניין הוא, שלעיתים הם נופלים מחוסר תשומת לב ולעיתים הם פשוט לא אומדים נכון את המרחק ואת הגובה, לכן הם פשוט קופצים מבלי לדעת שהם עלולים להתרסק. צריך לציין עוד, שבמקרים מסוימים יש גורמים מסוימים שמעוררים בהם את הרצון לקפוץ, למשל, גורמים שמטעים אותם ויוצרים אצלם את המחשבה שהמרחק הוא כזה שהם יוכלו לעמוד בו. הרחקת חתולים מהחלון או מהמרפסת על ידי רשת שמונעת את נפילתם.

כיצד מתקינים רשת ומה צריך לדעת כשעושים את זה?

התקנת רשתות למניעת נפילת חתולים מהחלון או מהמרפסת, מתבצעת כאמור על ידי איש מקצוע, אשר סוקר את המקום ומציע לנו מהיכן עד היכן למתוח את הרשת. את הרשת יש למתוח באופן אפקטיבי כך שהיא תמנע את נפילת החתול אך גם באופן אסתטי, על מנת שהיא לא תיצור אי נוחות בעין.

מדובר על רשת דקה אשר אמורה להיות חזקה מצד אחד ומצד שני רכה, לא מדובר ברשת ברזל אשר עלולה לגרום שברים לחתול בעת הנפילה וכן בימים חמים היא עלולה לגרום לו לכוויות, זו צריכה להיות רשת בד נוחה, כאשר לרוב בוחרים ברשת צפופה, כך גם קטן הסיכוי שהחתול יצליח להשתחל מתוכה כלפי מטה.

נקודות נוספות שצריך לזכור לגבי רשתות למניעת נפילות של חתולים הן, הרשת צריכה להיות כזו שהחתול לא יוכל ללעוס ולפורר אותה וכן היא צריכה להיות מוצבת כך שיהיה ניתן לנקות אותה מעת לעת, אחרת אנחנו עלולים לגלות כתמי לכלוך וצואה עליה.

בעת התקנת רשת חתולים, ידאג המתקין שיהיה לחתול גם מקום לטפס חזרה מעלה למרפסת או לחלון ממנו הוא קפץ.

 

כתיבת תגובה