טיולים מאורגנים ונופשים עצמאיים

יש הרבה יעדים בעולם, כולל באירופה, שבהם אפשר להזמין טיולים מאורגנים וגם ליהנות מנופש עצמאי וגם. כך או כך, הטיול יהיה מוצלח.

עם זאת, לפעמים עדיף את אחת משתי האופציות יותר מהשנייה; הכל תלוי בסגנון הנופש שמחפשים, בתושייה, במוטיבציה, ביכולת לתכנן טיול, ביכולת לטייל בקבוצה, בסוג הפעילויות שרוצים לעשות, וכן הלאה.

טיול מאורגן

הרבה אנשים בוחרים להזמין טיולים מאורגנים ליעדים שהם רוצים לנפוש בהם, ויש לכך כמה סיבות:

  1. בטיול מאורגן יש מדריך שמלווה את קבוצת התיירים לאורך כל הדרך. המדריך מתמצא במקום, שולט בשפה, ויכול לתת הסברים לגבי מקומות שמבקרים בהם.
  2. טיול מאורגן מגיע עם לו"ז שכבר נקבע מבעוד מועד, וזה חוסך הרבה זמן בחיפוש מקומות ואתרים לבקר בהם, אטרקציות שוות, ועוד.
  3. טיול מאורגן אומנם עולה יותר, אבל בסך הכל מדובר במחיר משתלם. המחיר כולל טיסות, מלונות ונסיעות. לפעמים גם ארוחות ביניים, כשאין זמן בלו"ז היומי ללכת למסעדות. בנוסף, המחיר כולל כמובן את הליווי של המדריך.

טיול עצמאי

אבל למרות ההיצע של טיולים מאורגנים ברחבי העולם, נראה כי רוב האנשים מעדיפים לטייל ולנפוש באופן עצמאי, מהסיבות הבאות:

  1. בנופש עצמאי אתם בוחרים מי יהיה בהרכב הנוסע- חברים ומשפחה, ובקיצור אנשים שאתם אוהבים ומכירים.
  2. בטיול עצמאי יש יכולת להיות ספונטיים, ואין לו"ז (לפעמים צפוף מאוד) שצריך לעמוד בו, ולכן אפשר לקחת את הזמן ו'להימרח' כמה שרוצים.
  3. המחיר נמוך יותר, כי אין את התוספת על המדריך המלווה.

כאן חשוב לציין שיש יעדים שבהם מומלץ לצאת בטיול מאורגן, כמו סין או יפן, ולעומת זאת יש יעדים שמשתלם יותר לצאת לנופש עצמאי, למשל נופש ביוון או רודוס, מכיוון שההתמצאות ביעדים אלה היא פשוטה יותר, שהרי אלו מקומות קטנים בהרבה.

כאמור, יש יעדים שבהם שתי האופציות – מאורגן או עצמאי – הן אפשריות וכדאיות. קחו למשל נופש בברצלונה או פראג, שבהן יש הרבה מה לראות והרבה אתרים ומקומות לבקר בהם. מצד אחד, היעדים קטנים מספיק כדי שאפשר יהיה להתמצא בהם בקלות, ומצד שני הם היצע האתרים והאטרקציות בהם גדול מספיק כדי שליווי של מדריך יהיה אפקטיבי ומשתלם.

כתיבת תגובה