טיול לחוץ לארץ כמתנת בר/בת מצווה

מתוך מגוון המתנות לבני המצווה, טיול בחוץ לארץ הוא מתנה יוקרתית הפופולרית בקרב בני נוער שרבים מהם מטיילים בחו"ל בתקופת החופשה מבתי הספר, במסגרות חברתיות שונות או עם המשפחה. הבחירה בסוג טיול בר/בת מצווה לחו"ל היא בהתאם לאופיים של בני הנוער שנמצאים בשלב ביניים שבין ילדות לבין עצמאות – חלקם מעדיפים לחגוג את יום ההולדת עם כל המשפחה בטיול בארץ או בחו"ל ואילו אחרים מעדיפים לבלות את החופשה במסגרת עצמאית כגון בטיול מאורגן או מחנה קיץ בארה"ב.

בר/בת מצווה עם כל המשפחה
טיול בר/בת מצווה משפחתי הוא מתנה לצעירים שרוצים לבלות עם קרוביהם בתקופת החופשה. טיולים אלה כוללים מגוון רחב של אפשרויות, כגוון טיול הורים וילדים, אימא ובת, טיול עם כל בני המשפחה ועוד. מכיוון שהוא מתנה לבר/בת מצווה, הטיול בדרך כלל ארוך יותר וחווייתי יותר מטיול משפחתי שגרתי וכולל לינה מחוץ לבית, ביקורים באטרקציות מיוחדות וכדומה.

חצי דרך לעצמאות בטיול בר/בת מצווה
מתנה לבר/בת מצווה שכוללת טיול מאורגן היא "חצי הדרך" לעצמאות. אמנם מדובר בקבוצת צעירים מאורגנת במסגרת תכנית טיול מתוכננת מראש ובלוויית מדריך, ללא אפשרות בחירה אישית או שינויים במהלך הטיול, אבל המפגש של הצעירים עם מקומות ואנשים אחרים והשהות שלהם בחו"ל הרחק מחיק המשפחה מעניקים להם תחושה של עצמאות וביטחון.

מחנה קיץ בארה"ב – עצמאות וחוויה אולטימטיבית
עצמאות וחוויות טיול בחוץ לארץ מעניק מחנה קיץ בארה"ב. במחנות אלה שוהים הצעירים במסגרת פעילויות מתוכננות, שמטרתן לאפשר לבני הנוער פעילות עצמאית, פיתוח מנהיגות, השתלבות חברתית ויכולת הגעה להחלטות. למחנות הקיץ בארה"ב מגיעים צעירים מרחבי העולם ומתקיימת פעילות חברתית אינטנסיבית, תחרויות ספורט והדרכות, כולן בשפה האנגלית. וזהו יתרון נוסף של מחנות הקיץ. הפעילויות וההדרכות של מחנה קיץ בארה"ב מתקיימות כולן באנגלית וכך הצעירים לומדים את השפה ומתרגלים אותה באופן טבעי תוך כדי הפעילויות היום-יומיות שלהם.

איזה טיול בר/בת מצווה מתאים כמתנה?
מכיוון שמדובר במתנה, חשוב שההורים יבחרו בטיול שמתאים לאופי של בר או בת המצווה. כמובן, ישנם בני נוער שישמחו לטיול משפחתי בחוץ לארץ או טיול בחו"ל במסלול מאורגן, אחרים יעדיפו מחנה קיץ בארה"ב כדי לחוות חוויות אמתיות בשטח ולהיפגש עם חברים חדשים מרחבי העולם. על ההורים להחליט גם על מידת העצמאות בטיול ואם להתלוות לבן או לבת במהלך טיול בר/בת מצווה בחו"ל או לאפשר להם נסיעה עצמאית. ההבדלים יכולים להיות משמעותיים – טיול משפחתי בחו"ל הוא מתנה מרגשת ומגבשת לכל בני המשפחה, לעומת זה, שהות במחנה בארה"ב בתקופת החופשה היא תקופה מיוחדת שבה ניתנת לבן או לבת הצעירים אפשרות להשתתף בפעילויות, לפתח כישורים חברתיים, ולחוש עצמאיים ובוגרים. לכן מחנה קיץ בארה"ב הוא מתנה נפלאה לבן או בת מצווה שנהנים מפעילויות חוץ וספורט חברתיות.

כתיבת תגובה