טיפול בעייפות דרך דיקור סיני ושיטות רפואה משלימה אחרות

קיימות סיבות שונות ומגוונות לעייפות כרונית. בכל זאת ננסה לסווג את הסיבות לסיבות גופניות (סומאטיות) ופסיכולוגיות. קורה גם שעייפות נגרמת ממצבים מעורבים – פסיכוסומאטיים. לצורך טיפול יעיל בעייפות חשוב מאוד לבצע הבחנה מדויקת על מנת להתאים את הטיפול למקור הבעיה.    

כל מחלה ובמיוחד מחלה כרונית יכולה להביא למצב של עייפות. למשל חוסר פעילות של בלוטת התריס. במקרה כזה, מומלץ להתחיל טיפול בדיקור סיני ונטילת צמחי מרפא מיד לאחר הבחנת המחלה. טיפול ממושך בכדורי אלטרוקסין עלול להחליש את הבלוטה ובמרוצת השנים החולה יצטרך לעבור למינונים גבוהים יותר ויותר של התרופה. לעומת זאת,  דיקור סיני משולב עם צמחי מרפא מסוגל לעורר את פעילות הבלוטה בייצור הורמון התירואיד.  

יש סוברים שקנדידה בשם Canduda Albicans המתנחלת במערכת העיכול של החולה גורמת למצבי עייפות כרונית. ניתן להתגבר על הקנדידה על ידי חיזוק מערכת העיכול, ה דיקור הסיני מסוגל לאזן ולחזק את רוב המערכות בגוף והוא מועיל במיוחד  לבעיות גסטרו. כמובן נדרשת גם דיאטה מיוחדת נטולת שמרים ופחמימות לשיפור מירבי של המצב.

אם האדם הובחן כחולה CFS –  Chronic Fatigue Syndrome, הרפואה המערבית חסרת אמצעים לשפר את מצבו לעומת זאת באמתחתה של הרפואה הסינית יש שיטות טיפול יעילות כמו דיקור סיני וצמחי מרפא סיניים. הצמחים מסוגלים להשלים את רוב החסרים בגוף והדיקור הסיני יחזק את מערכת החיסון כנגד הזיהום הווירלי. הצמחים והדיקור יעודדו את מערכת העיכול לייצור מוגבר של האנרגיה בגוף ומכאן לנסיגה של העייפות.

אנמיה הינה עוד סיבה נפוצה לעייפות כרונית. האנמיה מאופיינת כחוסר יכולת של הדם להעביר חמצן לתאי הגוף. הרפואה הסינית מצטיינת בטיפול באנמיה שמקורה בליקוים הקשורים לכדוריות הדם האדומות וגם בליקוים במערכת העיכול כאשר ישנן בעיות קליטת ברזל מהמזון. גם אחרי איבוד הדם (טראומה, לידה ועוד), דיקור סיני מסוגל לזרז את ייצור הדם ע"י מח העצם.  

סיבה שכיחה נוספת לעייפות היא נדודי שינה. כדורי שינה גורמים לתלות המתפתחת במהירות. עם הזמן המינון הקודם  של התרופה הופך ללא יעיל ונוצר צורך לעבור לכמויות הולכות וגדלות. מעניין שהדיקור הסיני כה מועיל להפרעות שינה שכבר אחרי שניים – שלושה טיפולים החולים מוצאים את עצמם ישנים על מיטת הטיפולים שלכל הדעות לא כל כך נוחה לשינה.

עייפות יכולה להתפתח על רקע של מצוקה נפשית, במיוחד במצב תסכול ממושך. גם במקרה זה דיקור סיני, צמחי מרפא וטכניקת הרפיה שפותחה במיוחד לצורך זה במרפאה, יכולים לחולל שיפור משמעותי, מהיר ולאורך זמן.

רפאל רוזנסקי (M.Sc., Dip.Ac.) – מומחה לרפואה סינית ומנהל מרפאת רפאל ל רפואה משלימה. סניפים בתל אביב וראשל"צ. חייגו עכשיו: 054-5721258

 

 

רפאל רוזנסקי

רפאל רוזנסקי (M.Sc., Dip.Ac.) - מטפל ברפואה סינית ומנהל מרפאות רפא לרפואה משלימה. בטיפולים משלב מגוון שיטות ריפוי טבעיות. פתרון לבעיות גוף ונפש, כל סוגי הכאב, עייפות, דיכאון, בעיות נשים, פוריות, הרזיה ועוד. למרפאות רפא סניפים בתל אביב וראשל"צ. טל' 054-5721258 אתר: https://rafaclinic.co.il/

כתיבת תגובה