ייעוץ זוגי טרום נישואין

ילד מתאפיין בהיותו עסוק בצרכיו. אפשר לומר שהילד נסמך על ההורים ותלוי בהם. ככל שהוא פחות עצמאי, ככל שהוא תלוי יותר כלכלית ורגשית כך העצמאות והביטחון שלו קטנים. אדם כזה, המגיע לגיל 26, מרגיש כמו ילד במקום להרגיש בוגר. יתכן והוא היה מפקד בצבא, אחראי על אנשים אחרים. עם החזרה שלו הביתה, במהלך המגורים המשותפים עם ההורים הוא מאבד מיכולתו העצמאית. לשם חיזוק הצלחת ייעוץ זוגי טרום נישואין, רצוי לשתף את ההורים עצמם. במהלך ייעוץ זוגי להורים, יועץ זוגי יברר ויסכם עמם כיצד להתנהל עם הילד המבוגר.

ייעוץ זוגי לשם יצירת בשלות רגשית

בוגר הממשיך להיעזר ולגור אצל ההורים, דבר שנפוץ בימים אלו, עלול להתקשות בחיי הזוגיות שלו. חיי הזוגיות מאתגרים בצרכים לחלוק את חייו של האדם עם בת זוג. שותפות והתנהלות יחד הם דברים שאינם טבעיים למי שהתרגל להיות עסוק בעצמו. ככל שהשנים מתקדמות יכולתו להתפשר ולהתגמש עלולה לפחות. מכאן אדם העובר מבית ההורים לחיים זוגיים יתקבל בקשיים רבים יותר ממי שלמד לנהל את חייו בעצמו. ייעוץ זוגי טרום נישואין יוביל את האדם להבנה שעצמאות רגשית וכלכלית מהווים אתגר אישי וכי הוא מעוניין להיות בעמדה עצמאית. ההורים עלולים לדכא את הרצון לעצמאות מתוך גישה מגוננת. "למה לך לעזוב את הבית, תמשיך לגור כאן, מה לא טוב לך אתנו?" . ייעוץ זוגי יצור את ההבנה כי גישה מגוננת מצד ההורים, יחד עם גישה נתמכת ותלותית אצל הילד הבוגר עלולים להקשות על חייו העצמאיים ובהכרח על יכולתו לנהל זוגיות.

העצמת ההורים באמצעות ייעוץ זוגי

יועץ זוגי ירצה לעזור להורים, אשר רוצים את טובת הילד. ייעוץ זוגי ידגיש כי טובת הילד היא הגעה לעצמאות רגשית וכלכלית. ההורים יתבקשו להיפרד מעמדתם ההורית המסורתית ולראות בילדם בוגר שעליו הם יכולים לסמוך. לעיתים שחרור של הילד יעורר קשיים זוגיים שיופיעו עם יצירת חלל זמן פנוי לעצמם ולזוגיות שלהם. תהליך של התאקלמות למצב נדרש מהם. ייעוץ זוגי יוביל את ההורים למקום בו המטרה שלהם היא להעצים את הילד שלהם, גם במחיר הקשיים שהוא יעבור בדרך, מתוך יגיעה שזהו שלב נחוץ והכרחי להתבגרות שלו.

העצמת הבוגר באמצעות ייעוץ זוגי

ייעוץ זוגי בשלב שכזה יקבל גישה אימונית. היועץ והבוגר במהלך ייעוץ זוגי יסכמו מהלכים אשר יובילו לעצמאות כלכלית ורגשית. יועץ זוגי יעודד את תהליך ההתעצמות ויביא את הפעולות כגון: מציאת עבודה מכניסה, ניהול תקציב אישי, התמודדות עם מטלות היום יום של אחזקת בית, למקום מאתגר ומצמיח את האדם הבוגר.. בשלב זה, יצירת קשר זוגי חדש יבוא מעמדה עצמאית, ויכול להביא לתחושת חוזק. זוגיות המתחילה במקום עצמאי ולא תלוי בסביבה תוכל לצלוח קשיים רבים יותר, ולתת פרופורציות נכונות לאתגרים שניצבים בפני בני הזוג בהמשך חייהם המשותפים.

כתיבת תגובה