ייעוץ זוגי עוזר למניעת גירושין

יציבות מוסד הנישואין נפגעת עם השנים. נראה שאנשים רבים דוחים את הפיכת החברות לקשר נישואין מחייב. מאחורי ההיסוס וההתלבטות אם להתחתן ולהתחייב לכל החיים, ישנו פחד מאחוז הגירושין ההולך וגדל. לזה מתווספות תלונות מרובות על קשרים לא מספקים המאפיינים זוגות רבים. ייעוץ זוגי נותן מענה ומאתר את הקשיים איתם מתמודדים בני הזוג. העלולים להוביל לפרוק הקשר במידה ולא יטופלו וינוטרלו.

מדוע הנישואים כל כך שבירים בימינו? מדוע אנשים רבים כל כך מתגרשים? נראה שצורת החיים הנוכחית מובילה את הזוגיות למקום שאינו יציב. צורת החיים הנוכחית מביאה את האנשים למקום בו העמידות שלהם לקשיי החיים נמוכה מהעבר. היכולת הפחותה להתמודד עם קשיים מחד, נפגשת עם כמות קשיים ההולכת ועולה. הדרישות של העולם בו אנו חיים היום ברמות: המקצועית, ההתנהלות ההורית, מילוי הצרכים האישיים ועוד מתרבות עם הזמן. נוסחה זו פועלת לרעת בני הזוג. נוצר עומס רב שמביא אותם למאבק ולמחשבה על פרידה כפתרון.

ייעוץ זוגי מזהה את גורמי החולשה האישית

ייעוץ זוגי יברר עם כל אחד מבני הזוג את הרגישויות שלו, המקבעות אותו ומונעות מימנו להצליח בקשר הזוגי. בהם נמצא סוג של פינוק, חוסר מוכנות להתאמץ, דימוי עצמי נמוך ועוד. מגבלות המקשות על ההתמודדות הזוגית. ייעוץ זוגי ידגיש כי חשוב להתמודד עם מגבלות אלו. יועץ זוגי ידגיש בפני בני הזוג את חשיבות ההתמודדות עם הקשיים האישיים שכל אחד מביא לקשר. יועץ זוגי ידגיש שההתמודדות אינה למען בן הזוג האחר, אלה מאפשרת צמיחה אישית. הרווח מהתהליך לרוב לטובת הקשר הזוגי הנוכחי, אך גם במקרה של חוסר הצלחת הקשר הנוכחי, התובנות והשינוי שיתרחשו באדם יאפשרו לו להיות בן זוג טוב יותר בקשר זוגי עתידי.

הקשיים העיקריים בהן מטפל ייעוץ זוגי

אפשר לומר שבעיית התקשורת הינה הגורם העיקרי למשברים בקשר הזוגי. תקשורת טובה ויצירת הבנות והסכמות בין בני הזוג אינה מובנת מאליו. חשוב שבני הזוג יפנימו את הרעיון שבן הזוג בדרך כלל אינו מבין אותי. האמירה אתה לא מבין אותי אינה צריכה להפליא אף אחד. מקרים בהם בן הזוג כן מבין אותי יכולים להיחשב לאירוע מיוחד. צריך שבני הזוג ילמדו לתקשר תוך כדי תשומת לב גדולה יותר, במיוחד מול נושאים חשובים במיוחד. תקשורת טובה אינה ערובה להצלחת הקשר הזוגי. תקשורת משמשת את בני הזוג להגיע יחד להבנות ולהסכמות משותפות. הבעיה כאן היא קושי להתגמש ולהתפשר. לעיתים ההתנהלות המשותפת מתרחשת תוך כדי אילוץ וכפיה מצדו של אחד מהם או שניהם. ההגעה להסכמות גם היא אינה מספקת מכיוון שבעיה נוספת עומדת בדרכם להצלחה והיא יכולתם ליישם את מה שסוכם. רבים מסיבות שנות ומגוונות, מתקשים לקחת אחריות על ההחלטות שלהם ולגלות התמדה בבחירות שלהם. יעוץ זוגי יעקוב אחר שלושת הרמות של ההתנהלות הזוגית: תקשורת, הבנה והסכמות, יישום ועשיה. יועץ זוגי יברר היכן נמצאות הבעיות בשלבים השונים ויחפש להן מענה.

ייעוץ זוגי ויצירת השינוי

בני הזוג בתסכולם יתקשו לראות את האפשרות להצליח. תנאי מקדים להצלחת התהליך הוא יצירת רצון להצלחה. חשוב שבני הזוג יאמינו שאפשר להשתפר בקשר הזוגי, שירצו להתאמץ וללמוד גישות חדשות, שיהיו מוכנים ליישם את מה שבחרו לאתגר את עצמם ואת הזוגיות שלהם. במצב שכזה, בעזרת ייעוץ זוגי, נקבל מערכת זוגית חדשה. בהסתברות גבוהה, כשהתנאים המוקדמים האלה מתקיימים, הצלחת הייעוץ הזוגי הינה וודאית.

כתיבת תגובה