כאבי מחזור ורפואה סינית

stress

חשוב להדגיש שהמחזור החודשי "מנוצח" על ידי המערכת האנדוקרינית – מערכת ההפרשה הפנימית. הבלוטות של המערכת האנדוקרינית משחררות הורמונים לזרם הדם, לכן המערכת נקראת גם המערכת ההורמונלית. קשה להפריז בחשיבות של המערכת ההורמונלית בחיינו. מערכת זו משפיעה על תפקוד הגוף בצורה מערכתית. יש למערכת ההורמונלית חלק באחראיות על חילוף החומרים, בשמירה על הומיאוסטזיס (איזון בין הגוף ותנאי הסביבה המשתנים) ותפקוד תקין של מערכת החיסון. למערכת ההורמונלית תפקיד מרכזי בצמיחה ובהתפתחות ותרומה מרכזית לתהליכי הרבייה.
כאבי מחזור או כאבים שמופעים לקראת המחזור הם חלק מתסמונת בשם PMS – Premenstrual Syndrome או תסמונת קדם וסתית. כ 15% נשים בגיל הפוריות סובלות מתסמונת זו בצורה משמעותית. בין הסימפטומים הגופניים נמנים מלבד כאבי הבטן גם עצירות, גודש בשדיים, עייפות, אקנה ועוד. בין הסימפטומים הרגשיים נציין שינויים במצב רוח, דיכאון, חרדות, הפרעות בשינה ועוד.

לרפואה הסינית השפעה חיובית חזקה על תפקודה של המערכת ההורמונלית. רפואה סינית מצטיינת בטיפול בהפרעות שקשורות במערכת ההורמונלית דווקא בנשים משום שחיי האישה מושפעים בצורה דרמטית מהמערכת ההורמונלית. כך למשל המחזוריות החודשית של האישה לא מתרחשת כלל בגברים.
וכן לדיקור סיני השפעה מרגיעה על כל המערכות בגוף אך במיוחד על מערכת העצבים. דיקור סיני מאזן את כל מה שיצא מאיזון. לפי הגישה של הרפואה הסינית הסיבה לכאב נעוצה בתקיעות זרימת האנרגיה באזור של הכאב. למשל, אם קבלנו מכה אנו אינסטינקטיבית משפשפים את המקום הפגוע כדי להעביר את הכאב. הדיקור מסוגל לשחרר את הזרימה התקינה של האנרגיה באזור הבטן ובכך לשכך כאבי מחזור ואף למנוע אותם בעתיד.

כ"תופעת לוואי" של הטיפול בדיקור נגד כאבי מחזור אנו עדים להטבה משמעותית בשאר הסימפטומים הגופניים כגון עצירות, נפיחות וגודש בשדיים וכאבי שרירים. ברוב המקרים מתגלה הטבה משמעותית גם בסימפטומים הרגשיים כגון שינוים במצבי רוח, נדודי שינה, חרדה ודיכאון.

ראוי לציין שדיקור סיני נחשב לטיפול בטוח, נטול כאבים ובעל השפעה חיובית לרוב המערכת בגוף. כטיפול גוף-נפש השפעתו הינה מערכתית בעלת השפעה מרגיעה ומאזנת לנפש.

הרפואה הסינית הינה שיטה מורכבת ודורשת הכשרה מיוחדת. יש לבחור בקפידה מטפל מנוסה ומוסמך כדין. המטפל חייב להיות חבר באגודה הישראלית לריפוי סיני מסורתי. מומלץ לבחור במטפל בעל ניסיון קליני מוכח.

רפאל רוזנסקי (M.Sc., Dip.Ac.) – מטפל ברפואה סינית ומנהל מרפאת רפאל ל רפואה משלימה. בטיפולים משלב מגוון שיטות ריפוי טבעיות. למרפאת רפאל סניפים בתל אביב וראשל"צ.

רפאל רוזנסקי

רפאל רוזנסקי (M.Sc., Dip.Ac.) - מטפל ברפואה סינית ומנהל מרפאות רפא לרפואה משלימה. בטיפולים משלב מגוון שיטות ריפוי טבעיות. פתרון לבעיות גוף ונפש, כל סוגי הכאב, עייפות, דיכאון, בעיות נשים, פוריות, הרזיה ועוד. למרפאות רפא סניפים בתל אביב וראשל"צ. טל' 054-5721258 אתר: https://rafaclinic.co.il/

כתיבת תגובה