כוח ההתמדה: כך גם אתם תתמידו באימונים

1.שבצו את האימונים בבוקר או בערב לנוחיותכם

אין זה סוד כי ישנם אנשים של בוקר ואנשים של ערב. עוד לפני שאתם מגדירים לעצמכם מטרות, בוחרים את מאמן הכושר שלכם וחושבים על האימון המועדף עליכם, נסו להבין בעיקר מהי שעת האימון האידיאלית עבורכם. לא רק ששעת האימון תשפיע על הביצועים שלכם באימון, אלא שהיא גם בעיקר זו שתקבע אם תצליחו להתמיד לטווח הארוך או לא. היתרון שבאימונים עם מאמן כושר אישי הוא העובדה כי האימון מותאם אליכם לא רק מבחינת אופי האימון, אלא גם מבחינת כל המערך הלוגיסטי – משעת האימון, יום האימון ועד לוקיישן האימון.

2.קנו כרטיסייה המגבילה אתכם בזמן

המון מתאמנים לא אוהבים שמגבילים אותם, בעיקר כשמדובר על המתאמנים שעושים את צעדיהם הראשונים. עם זאת, דעו כי אם אתם רוצים לזכות בזריקת המוטיבציה האידיאלית, העדיפו לרכוש כרטיסייה המגבילה אתכם בזמן. אופי הכרטיסיות משתנה בהתאם למאמן שלכם, כאשר ישנם אלו שיציעו לכם כרטיסיות ללא תוקף וכאלו שעובדים בשיטה של כרטיסיות עם תוקף. כרטיסייה של שמונה אימונים לדוגמא המוגבלת לחודש אחד, מחייבת אתכם לסיים את כל האימונים באותו החודש. כך, לא טעיתם – תעשו כל שתוכלו על מנת לנצל את הכרטיסייה. באופן זה, אתם הופכים נאמנים יותר לתכנית האימונים וכך ההתמדה נשמרת.

3.למרות מה שאומרים כולם, כדאי לכם להישקל

השאלה הנצחית היא האם כדאי להישקל לאורך האימונים או לא. ישנם אלו שמתנגדים לשקילת המתאמנים, זאת על מנת שלא לתת לשינויים איטיים לדוגמא לפגוע במוטיבציה. עם זאת, המון פעמים ירידה במשקל היא דווקא זה שמחדיר מוטיבציה במתאמנים. לכן, ההמלצה היא שלא להישקל בחודש הראשון – זאת מאחר והגוף מסתגל לתכנית האימונים ולעתים הוא מגיב באיטיות. עם זאת, באימון הראשון תתבצע שקילה וגם בדיקת היקפים, כך שתהיה אינדיקציה של ממש בהתאם לקצב ההתקדמות שכם. התקדמות יפה כאמור, תחדיר בכם מוטיבציה ותגרום לכם להתמיד.

4.חזקו את עצמכם בחיזוקים חיוביים על כל אימון

לכל אדם יש שיח פנימי עם עצמו: שיח שמחזק אותו ושיח שמוריד אותו. באיזה שיח פנימי אתם תבחרו? אימון כושר אישי הוא אימון ששם את הדגש לא רק על החיזוק הגופני, אלא גם על החיזוק המנטלי. לצד ביצוע התרגילים הפיסיים על ידכם, טפחו גם את החיזוק המנטלי. איך תעשו זאת? עם שיח חיובי כלפי עצמכם, כלפי התהליך וכלפי ההצלחות שלכם. שיח פנימי חיובי ומרים גם משמר את המוטיבציה וגם יגרום לכם להתמיד לאורך פרק זמן ארוך יותר.

5.הציבו לעצמכם מטרות קטנות שקל לכבוש אותן

מה שבעיקר פוגע במוטיבציה ובהתמדה של המתאמנים הוא הגדרת המטרות הגדולות שאינן הגיוניות. האם סביר כי מתאמן יציב לעצמו מטרה של להוריד 10 ק"ג בחודש? כנראה שלא. בעת שמגדירים מטרה גדולה ולא עומדים בה, נכנסים למעגל בלתי נגמר של תסכול, הלקאה עצמית ותחושת הערך העצמי נפגעת. הציבו מטרות קטנות – כאלו שיאפשרו לכם לקצור פירות מתוקים לאורך התהליך. הגדירו את המטרות ביחס לביצועים שלכם, ולא למידות גופכם או משקלכם: לדוגמא, הגדירו לעצמכם שבתוך חודש תשפרו את ההישגים שלכם בכפיפות הבטן, בביצועי ה-TRX ובמספר הפעמים שתוכלו להניף את הקטלבל.

כתיבת תגובה