כלים וחומרים שימושיים בעבודות יצירה

מכחולים לעבודות יצירה

כשהיצירתיות פורצת את גבולות הדמיון

ישנם אנשים שניחנו בתכונות נפלאות של חשיבה לעומק, חישובים מתמטיים ויכולת להבין את האחר, וישנם אנשים שניחנו בחוש יצירתי מפותח שאי אפשר תמיד להבין אותו. אחד הדברים החשובים ביותר ביצירתיות היא לתת לגבולות שלה לפרוץ החוצה ולסחוף אתכם אל העולם שלה בכל קריטריון וכל תחום אפשרי. ציור ופיסול הם אמנם התחומים הכי מוככרים מעולם היצירה אך תחום זה מכולל בתוכו עולם ומלואו. אחד הדברים החשובים ביותר כדי לתת ביטוי ליצירתיות שכלואה במוח ורוצה לצאת היא הכלים שאנו משתמשים בהם. אמן אמיתי לא מרגיש שלם ללא הכלים שלו ולכן חשוב לרכוש את הכלים והחומרים הכי טובים עבורו, אלו שיעזרו לו להגשים בצורה חומרית את יצירותיו.

אלו כלים וחומרים שימושיים בעבודות יצירה?

  • לציירים שביננו, מכחול טוב הוא הדבר החשוב ביותר שמתאים ממש כמו כפפה ליד. ישנם מכחולים רבים שמוצעים למכירה אך ממש כמו קוסם ושרביט, המכחול הוא זה שצריך למצוא את בעליו הבאים. ישנם מכחולים רבים בגדלים שונים שמתאימים לסוגי צבעים אחרים ולכן ההתאמה חייבת להיות בהתאם לסוג הציור, באלו צבעים הצייר משתמש והאם הוא יפיק את משיכות המכחול והכתמות הצבע המתאימים לפי השיטות וסגנון הציור של האומן. מכחול ראוי יכול לעלות סכומי כסף גבוהים ממה שנדמה לאלו שאינם נמצאים בתחום אך לצורך ביטוי מושלם של היצירה ההשקעה לא רק כדאית אלא הכרחית.
  • כבר שהיינו ילדים אהבנו לקחת כמה טושים או צבעי פלסטלינה ולצייר על דף את אבא ואימא, לעתים גם את הבית שלנו והשמש הקופחת מעל. אך למי שרוצה לקחת את הציור צעד אחד קדימה ולתת לדברים שמקיפים אותו וסובבים אותו זיכרון מוחשי, לא כל צבע יכול להתאים למשימה. צבעי שמן צריכים להיבחר בקפידה על ידי הצייר וההתפשרות על צבעים לא מתאימים יכולה להציג את הרעיון שהיה במוחו של האומן בצורה שגויה על התמונה.

אל תתפשרו על איכות הכלים והחומרים

כשיש ילד, נער או אפילו מקצוען ותיק שנים בתחום האומנות, שרוצים לתת ביטוי לרגשות או למחשבות שלהם בצורת פסל, ציור או עבודות יצירה מקרמיקה, חשוב לא להתפשר על תחום העיסוק הזה ולראות בו יותר מסתם תחביב. חשוב להשקיע באיכות החומרים, להתאים אותם למה שאתם רוצים ואל תתפשרו אף פעם על הדברים שאתם באמת אוהבים.

כתיבת תגובה