כלי עבודה שטוב שיש בית

"ידע זה כוח", אומרת האמרה הנושנה, ואכן, מזה מספר שנים נצפית מגמה של עלייה בפופולריות של ענף ה"עשה-זאת-בעצמך", או באנגלית DIY (ראשי תיבות של Do It Yourself). אולם גם אם אינכם שיפוצניקים חובבים, יש מספר דברים שטוב לדעת לעשות, וכן ארגז כלים שטוב להחזיק בבית.

יש א/נשים שעבורם ביצוע עבודות תיקונים ושיפוצים בבית, לבד, בא באופן טבעי. כולם אומרים עליהם שיש להם ידי זהב, ותמיד נראה שיש להם את כל הציוד הדרוש לביצוע עבודות תיקונים שונות. מנגד, יש את כולנו, בעלי דרגות שונות של "ידיים שמאליות". אולם באמצעות קצת ידע כלי עבודה נכונים, כל אחד ואחת יכולים לזכות במידה גבוה יותר של עצמאות ותחושת העצמה. בניגוד למצופה, אפילו לא צריך להשקיע בציוד סכומים גבוהים במיוחד של כסף – בוודאי שלא בהשוואה להזמנת איש מקצוע לביצוע של כל עבודה.

אם כך, אילו כלי עבודה כדאי להחזיק בבית? הבה נבחן זאת:

מברגים וברגים – ראשית, בשביל לבצע הברגות ופתיחת הברגות שונות, מומלץ להחזיק מבחר של מברגים וברגים מסוגים שונים ובגדלים שונים. שני הסוגים הנפוצים ביותר, הם מברגי פיליפס בעלי ראש מוצלב (+) ומברגים וברגים שטוחים (-). חשוב מאוד לבחור מברגים איכותיים, בעלי ידית אחיזה נוכה וראש חזק ועמיד. לנוחות רבה יותר, מומלץ להשקיע מעט יותר ברכישת מברגים עם מגנט, אשר ממגנטים את הברגים ומאפשרים עבודה יותר נוחה, ללא סכנה של נפילה ואבדן חלקים. גם בברגים, מומלץ להשקיע קצת יותר בברגים איכותיים, שכן ראשיהם של הזולים בהם עלולים להיקרע ביתר קלות ולהקשות מאוד על הברגתם או שחרורם.

מברגות חשמליות – דרגה מעל מברגים פשוטים, הן המברגות. לא כל אחד צריך או רוצה להשקיע ברכישתן, אולם, למשל, בזמן מעבר דירה, או בעת הרכבת רהיט חדש, הימצאותה של מברגה יכולה להיות ברכה וההבדל בין שעות ארוכות של עבודה סיזיפית ובין דקות ספורות של עבודה קלילה.

חשוב להקפיד ולרכוש מברגות חזקות ובעלות יכולת טעינה טובה, לעבודה ממושכת בנוחות. כמו כן, כדאי לנסות את המברגה ולבדוק עם חשים אתה בנוח. ברמות הגבוהות והטובות, מדובר בעיקר בשאלה של נוחות וטעם אישי.

פטישים ומסמרים – בין אם ברצונכם לתלות תמונה או לחזק רהיט, פטישים ומסמרים בגדלים שונים, הם מאסט! עדיף שיהיה לפחות פטיש אחד, קטן למשימות קטנות, אך גם לא יזיק פטיש מעט יותר חזק. גם בפטישים ובמסמרים מומלץ להשקיע ברכישת מוצרים טובים ואיכותיים, שכן נדירים הדברים שמעצבנים יותר מאשר פטיש המתפרק בעת ביצוע העבודה (ומתוקן פעם אחר פעם), או ממסמרים אשר נשברים / מתעקמים בזווית לא סבירה. במקרים רבים, זה יכול להיות גם מסוכן.

כך או אחרת, חשוב מאוד להתאים את סוג הפטיש ואת סוג המסמרים בחוכמה, לפי סוג העבודה והחומר בו מעוניינים לדפוק את המסמרים. אם אינכם בטוחים לבד, בדקו אילו מסמרים מתאימים לעבודה בעץ ואולי לקירות לבנים או לקירות גבס. שימוש במסמר הלא מתאים, עלול להסב נזק למסמר, וגרוע מכך – לקיר עצמו.

מקדחות – אולי ה-סמל של כלי העבודה הביתיים. עבור חובבי התיקונים הביתיים, מקדחות רבות-עוצמה הן משאת נפש. המקדחה מאפשרת למפעיליה לקדוח חורים במשטח או בחפץ בו מעוניינים לעשות חור בקלות ובמהירות. בדומה למברגות, גם מקדחות מזרזות מאוד את תהליך העבודה.

בנוסף, גם כאן חשוב להקפיד ברכישת מקדחה איכותית וחזקה, אשר ערוכה לבצע את העבודה שלשמה היא מיועדת, ותסייע לכם ליצור את החורים הדרושים לכם בקלות ובמהירות. בתחום זה, מומלץ להשקיע במוצרים האיכותיים יותר, וכן לוודא כי המקדחה חזקה דיו ושניתן להחליף בה ראשים בנוחות, כדי לאפשר מגוון רחב יותר של עבודות עם מכשיר אחד. ישנן מקדחות הפועלות לשני הכיוונים, וכך יכולות לשמש, הן כמקדחות והן כמברגות.

מסורים – מבצעים עבודות נגרות קלות? צריכים להסיר חלק כלשהו למטרות שונות? לשם כך, לא יזיק אם יהיה ברשותכם מסורים. כמו במכשירים אחרים, גם כאן חשוב מאוד גודלו של המסור, יכולת התאמתו למסוריות שונות וחוזקו באופן כללי. כמו כן, מומלץ להחזיק להב או שניים של מסור, כדי שלא להיתקע במקרה של שבירת המסור או המסורית.

בשל הסכנה המעורבת במלאכת החיתוך, רוב האנשים אינם ממהרים לרכוש ציוד חיתוך חשמלי.

כתיבת תגובה