מבחן GMAT – מידע כללי

מבחן GMAT הינו מבחן מיון בינלאומי באנגלית, המהווה תנאי קבלה עיקרי ללימודי מנהל עסקים לתואר שני בחו"ל ובארץ. עם זאת, יש לציין כי מרבית המוסדות האקדמיים בארץ מסתפקים בתוצאות הפרק הכמותי שבבחינה כתנאי קבלה. מדובר בבחינה אדפטיבית קשה במיוחד אליה נגשים אלפי מועמדים מכול העולם, כך שעל מנת להצליח בה ביחס לאחרים חשוב להגיע מוכנים. ההכנה אפשרית באמצעות לימוד עצמאי או בעזרת קורסים מיוחדים המוצעים על ידי בתי ספר ומכונים שונים בישראל, חלקם מתמחים בבחינות כמו פסיכומטרי ופסיכוטכני ואחרים בלימודי אנגלית ובבחינות בשפה זו.

היכן מתקיימת הבחינה

מבחן GMAT מתקיים ברמת גן במרכז ההערכה של חברת פירסון. את ההרשמה לבחינה ניתן לבצע דרך האינטרנט באתר הרשמי של GMAT, וכמו כן ניתן להתקשר או לשלוח פקס למשרדי חברת פירסון באנגליה ולהירשם דרכם. יש לציין כי ההרשמה לבחינה עולה כסף וניתן לבצע את התשלום רק באמצעות כרטיס אשראי בינלאומי.

ציוני הבחינה

ציונו של מבחןGMAT, בדומה למבחן GRE ולפסיכומטרי, נע בין מאתיים לשמונה מאות נקודות. הציונים בבחינה הינם יחסיים במטרה לאזנם בין המועדים השונים ושלא ליצור פערים בין אלו הנחשבים למעט קלים או קשים יותר. חשוב לדעת כי על מנת להתקבל למוסדות האקדמיים המבוקשים יש להשיג ציון שבע מאות נקודות ומעלה, אליו מגיעים רק עשרה אחוזים מהנבחנים, וכדי להגיע ליעד זה כדאי לקבל סיוע מקצועי.

תכני הבחינה

מבחן GMAT מורכב מפרק כתיבת חיבור ופרקי חשיבה מילולית וכמותית, ובודק בעיקר יכולות לחשיבה ריאלית ואנליטית, הסקת מסקנות, הבעה בכתב, ידיעת השפה האנגלית, אוצר מילים והבנת הנקרא. מומלץ להתחיל להתכונן לבחינה לפחות שלושה חודשים מראש על מנת להכיר את תכניה ולתרגלם, כולל התמודדות עם בחינות לדוגמא המדמות מבחן אמיתי מבחינת הזמנים והגישה האדפטיבית.

כתיבת תגובה