מהו טיפול משפחתי זוגי ולמי זה מתאים?

חיי זוגיות ומשפחה אינם נטולי קשיים ואתגרים המשפיעים על הדינמיקה בין בני הזוג. הזוגיות מורכבת משני אינדיבידואלים שונים המביאים ראיית עולם שונה לתוך הקשר. טבעי שניגודים אלה יתבטאו בחוסר הסכמה, ויכוחים ואפילו משברים. יכולת להתמודד עם קשיים אלה מסייעת לזוג לצמוח, להכיר ולהתקרב. עם זאת, לפעמים בני הזוג אינם מצליחים להתמודד עם הקושי בכוחות עצמם ונוצר צורך לפנות לגוף חיצוני לקבלת עזרה מקצועית. טיפול משפחתי זוגי מתייחס לקשיים ולמצוקות של כל בני הבית, מאחר ובעיות בין ההורים ישפיעו גם על הילדים ולהפך. הטיפול מאפשר הסתכלות מלאה והוליסטית על האתגר והתאמת הכלים הנכונים ביותר להתמודדות אתו.

מה משמש כרקע להיווצרות הפערים?

קיימים גורמים רבים היכולים להוביל להיווצרות זוגיות במשבר. כמעט כל דבר המעמיס או מקשה עלינו יכול להוות טריגר, החל ממתח, כעס, לחץ בעבודה, חוסר בטחון עצמי, ירידה בדימוי העצמי ועד לדאגות כלכליות, חוסר הסכמה לגבי אופן חינוך הילדים, סדרי עדיפויות או תכניות לעתיד. לא תמיד נבחין בזמן בעצם התפתחותו של המשבר. ישנם דברים המתפרצים בפתאומיות ודברים אחרים מתפתחים לאורך זמן. קיימים גם גורמים כגון טראומות מהעבר, חוסר סיפוק מהקשר האינטימי, בגידות ועוד הפוגעים באמון, תקשורת ובאיכות היחסים. משברים בין ההורים משפיעים הרבה פעמים גם על הילדים ומתבטאים בהישגיהם בילדים, התנהגות חברתית ואף יחסים עם ההורים. לחליפין, בעיות אצל הילדים משפיעות גם על ההורים ויכולות להתבטא בקשר ביניהם.

מהו טיפול משפחתי זוגי?

הטיפול מאפשר להתייחס לכלל הבעיות האופייניות לכל בני המשפחה. המפגשים נערכים במספר מתכונות שונות: בנוכחות כל בני המשפחה, רק עם בני הזוג ועם כל אחד באופן פרטני. טיפול משפחתי זוגי מאפשר ליצור טיפול משולב, הנותן מענה לבעיות הנוגעות לכלל המשפחה, לקשיים בזוגיות ולמצוקות הפרטיות של כל אחד מבני הבית. הטיפול נועד להקנות לבני המשפחה את הכלים הנכונים לבניית תקשורת תקינה, הקשבה, הבנה של המצוקות האופייניות לכל אחד ועוד. הטיפול יתמקד בחידוש האהבה, ההבנה והקבלה בין בני הזוג ובתוך המשפחה.

למי הטיפול מתאים?

בין הפונים לטיפול משפחתי זוגי ניתן למצוא אנשים מכל שכבות אוכלוסיה, גילאים וצרכים. הטיפול נותן מענה ממוקד ומאפשר להתאימו לכל מצב באופן ייחודי ואינדיבידואלי. הטיפול משלב מספר טכניקות לפי הצורך, כגון יעוץ זוגי, טיפול מיני, הדרכת הורים, ועוד. בין הפונים ניתן למצוא זוגות נשואים שנים ארוכות, הורים לילדים, נשואים טריים, מאורסים או בזוגיות.

כתיבת תגובה