מה חשוב לדעת בנושא כלבת?!

לפני הכול, אל אף שכלבת הינה מחלה הנגזרת מהמילה כלב, לא רק כלבים חולים בכלבת אלא עוד בעלי חיים שונים ואפילו בני אדם. מדובר באחת מהמחלות המסוכנות ביותר, שבעל חיים יכול להעביר לבני אדם…

כלל ראשון – אם יש ספק, אין ספק!

חיות בר, חולדות, חתולים וכלבים עלולים להיות נגועים בכלבת… לפיכך, אם עולה חשד כי ישנה כלבת באזור מגוריכם, עליכם להודיע מיד לרשות האחראית על מנת לתת מענה מיידי לפני שאחרים יפגעו גם כן….
לכן חשוב לציין בנקודה זו כי כל חיית מחמד צריכה להיות מחוסנת נגד מחלת הכלבת על פי חוק!

איך מתנהגת מחלת הכלבת?

כלבת הינה מחלה מסוכנת, אשר גורמת לתמותה בבני אדם בהעדר טיפול מידי.
הסימפטומים למחלת הכלבת ולמה היא גורמת: כלבת הינה  מחלה ויראלית ובתוך כך, פוגעת במרכזה של מערכת העצבים. בעלי חיים הנגועים בכלבת נושאים, ברוק פיהם את נגיף הכלבת  ולפיכך סכנת ההידבקות מסוכנת.

גם כאשר כלב נגוע מלקק בני אדם, הוא עלול להדביק בכלבת  ולא רק על ידי נשיכה בלבד. לאחר ליקוק או נשיכה מבעל חיים נגוע, הנגיף עובר  למערכת העצבים ובסופה של נדידה, מגיע  אל המוח ושם המחלה נהפכת לקטלנית. מהנקודה בה הנגיף הגיע אל המוח של החולה, זוהי בעצם נקודת האל חזור! סביר להניח שהמחלה תמית במהירות את מי שנגוע במחלה…

מחלת הכלבת

אילו סימפטומים יש למחלת הכלבת? כאבי ראש חזקים, עצבנות, עייפות, חוסר שיווי משקל, חום גבוה ותחושת נימול . כאמור, הסימפטומים הללו עלולים להחריף ולהתווסף אליהם סימפטומים קשים יותר שעלולים לגרום לתמותה….

כיצד ניתן להימנע מהידבקות ?

ראשית, מומלץ לכול אדם בין אם הוא מגדל בעל חיים ובין אם לא, לדעת יותר אודות המחלה על מנת לדעת לזהות את הסימפטומים. כאמור, מומלץ בייחוד למגדלי כלבים ובעלי חיים אחרים, לגשת אל וטרינר מנוסה באזור ולקבל הדרכה וחיסון נגד כלבת עבור בעל החיים שאתם מגדלים. מה גם שכול אדם שמגדל בעל חיים חייב לחסן אותו בחיסון נגד כלבת. בתוך כך, גם אם בעל החיים מחוסן. תמיד מומלץ להתרחק ולהרחיק אותו מחיות משוטטות, בייחוד כשמדובר בחיות הבר.

מה לעשות במידה במקרה של נשיכה?

המזל הוא שקיים מענה עבור מצב שכזה. לצורך זה פיתחו חיסון אשר ניתן באמצעות זריקות המכילות נוגדים, אשר מסייעים למערכת החיסונית להתגבר על נגיפי הכלבת. אסור בתכלית האיסור לחכות לסימנים שהוזכרו לעיל, אחרת התוצאה קטלנית והרת אסון עבור אותו אדם שנדבק….

במילים אחרות, במידה וננשכת על ידי חייה מומלץ באופן מיידי לפנות לרופא במטרה לקבל חיסון נגד כלבת… אין זה משנה אם החיה נגועה או לא!

טיפים נוספים בנושא חיות מחמד >>

ד"ר מיכאל אושמירסקי – וטרינר בבאר שבע.

כתיבת תגובה