מה ניתן להפיק מהשתתפות בסדנאות גיבוש לעובדים?

השאלה הרלוונטית ביותר בעולם העסקי כרגע היא הניסיון להבין מה הופך את הארגון לחזק ולמצליח. מה גורם לעסק לפרוח ולהתפתח להצלחה ארצית ובינלאומית ולמה יש עסקים שכלל אינם ממריאים? קיימות תשובות ותיאוריות רבות המתייחסות לתהיות עקרוניות אלה. אך דבר אחד ברור ללא עוררין – האוצר האנושי מהווה את אחד מעמודי התווך החזקים של הארגון. הצלחה דורשת לקיחת יוזמה, ראש גדול, מוטיבציה, רצון להצליח. ואין מדובר רק בצוות הניהולי, אלא דווקא בעובדים הרגילים של החברה. אז מדוע לא כל ארגון מצליח לטפח את האוצר האנושי שלו? חלק מהבעיה קשור לגישות ניהוליות מיושנות וחוסר הבנה של הדור הצעיר יותר, וחלק מובע מהבלבול וחוסר ידע לשיתוף פעולה מצד הצוות עצמו. סדנאות גיבוש מהוות כלי חזק ועצמתי שיש ביכולתו לקדם ולפתח באופן משמעותי את הביצועים של ההנהלה וצוות העובדים.

מדוע נבחר לתכנן סדנאות גיבוש לעובדים?

לא מעט מחקרים נעשו בארגונים המובילים בעולם במטרה להבין מה מתמרץ בצורה הטובה והיעילה ביותר את העובדים. בין ההשערות המקובלות היו פחד, חרדה, דאגות כלכליות, תמריץ כספי, רצון להתקדם ורעיונות דומים אחרים. התוצאות שהתגלו בפועל הדהימו את החוקרים. העובדים של היום, במיוחד הדור הצעיר המהווה חלק משמעותי מעולם הפיתוח וההייטק, אינם דווקא מחפשים את כל הדברים האלה. מה מעניין אותם? תחושת סיפוק ואושר אישי. ידיעה שרואים ומעריכים אותם, מתחשבים ולוקחים בחשבון את הרעיונות שלהם ונותנים להם במה לביטוי וקידום רעיונות ותכניות שלהם. הדור הצעיר רוצה להרגיש שהוא חלק ממשהו גדול יותר, להרגיש שהוא יכול להשפיע. גישות מיושנות של ניהול מתבססות על תיאוריות שאינן מתאימות למציאות זו. התמריץ ניתן לעובדים באופן הלא נכון, מה שרק מפחית את המוטיבציה ומגדיל את התחרותיות וחוסר רצון לשיתוף פעולה בין העובדים. עסקים רבים רואים בתחרותיות יתרון. אך בפועל, מה עובד יותר טוב – עובדים המתחרים אלה באלה ומונעים מרעיונות להתפתח או עובדים שמשתפים פעולה, מקדמים רעיונות ופועלים ככוח מאוחד להצלחת החברה או העסק? פעילות גיבוש יכולה לעזור לארגונים להתקדם אל תוך העולם המודרני וליישם גישות רלוונטיות ואקטואליות שיגדילו מוטיבציה, ישפרו את כישורי הניהול של המנהלים, יגדילו שיתוף פעולה ויגיעו לתוצאות מרשימות יותר.

למי נועדו סדנאות גיבוש?

קהל היעד של סדנאות אלה רחב מאוד ומתחלק לארגונים הרוצים לקדם ולשפר את פעילות הצוות, מנהלים הרוצים לשפר את כישוריהם, אנשי מכירות המעוניינים לשפר את יכולת העבודה שלהם עם לקוחות, ולאנשים פרטיים המעוניינים לקבל כלים לשיפור הביטחון העצמי, לקיחת יוזמה, הצלחה בראיונות עבודה והגדלת תחושת האושר האישית. ניתן לתכנן סדנאות מהנות ומעניינות במתכונות ולקהלי יעד שונים  – בתוך מבנה או בחוץ, פעילות רגוע או אתגרית, הרצאות, משחקי גיבוש, ועוד. ניתן להתאים את הסדנאות לקבוצת האנשים או הארגון המעוניין בהם.

מה ניתן להפיק מהשתתפות בסדנאות גיבוש לעובדים?

המטרה בהשתתפות בפעילות או יום גיבוש לעובדים היא לעשות שינוי בהתנהלות, תפיסה, התנהגות, חשיבה, גישה, דעה, ועוד – במישור האישי והעסקי. הסדנאות מאפשרות לשפר את שיתוף הפולה בין העובדים לבין עצמם ובין העובדים וההנהלה, להגדיל מוטיבציה ורצון להצלחה, לשפר את שביעות הרצון שלנו מהמקום בו אנו נמצאים ולהגדיל את תחושת שמחת החיים. כשהאדם מרוצה מהמקום בו הוא נמצא הוא יקרין זאת לסביבה וישקף זאת בעבודהה שלו. המנהלים והעובדים הם פרטנרים לתהליך שמטרתו הצלחת הארגון והצלחה אישית בתוכו.

כתיבת תגובה