מורידים את סף הלחץ מהסמינר ב-10 צעדים פשוטים!

1.מדיטציה – קחו אוויר לנשימה!

המון סטודנטים בשיא תקופת הלימודים מייחלים לדבר אחד: אוויר. הדרך להתנתק לכמה דקות, להזין את גופכם באוויר נקי ובאנרגיה מחודשת היא המון פעמים מדיטציה. התרכזו בהווה, אל תטרידו את עצמכם בעתיד ודקלמו מנטרות שעובדות על התודעה שלכם ומרגיעות אתכם.

2.טפחו שגרה של בילוי עם חברים

הטעות המרה ביותר שתוכלו לעשות היא לוותר על החיים שלכם למען הלימודים. שימו לב: שגרת לימודים המבוססת על לו"ז מסודר ונאמן ללימודים הינה חיונית, אך אתם חייבים לשלב באותה השגרה גם חיי פנאי וחברה.

3.אל תוותרו על הפסקות, לא משנה מה

גם אתם הכרזתם כי תלמדו עשר שעות ביום ללא הפסקה? טעות. הפסקות הן לא מותרות, אלא חלק בלתי נפרד מיום הלמידה שלכם. ההפסקות לא רק מחדשות את מאגרי האנרגיה שלכם, אלא שדרכן גם ניתן לעכל את החומר שאתם לומדים.

4.שתפו את הקרובים אליכם בלחץ

אתם מוצאים עצמכם לחוצים, מתוחים או תשושים? אל תשמרו את הרגשות השליליים לעצמכם, אלא שתפו את הקרובים אליכם בתחושות. המון פעמים ה-OUTLET הזה מנקה אתכם ומאפשר לכם להמשיך הלאה עם מוטיבציה שתניע אתכם.

5.הגדירו לעצמכם מטרות קטנות

מה שהמון סטודנטים עושים לאורך תקופת המבחנים הכוללת בתוכה גם את כתיבת הסמינר, הוא להציב מטרות גדולות מאד שלא באמת ניתן לעמוד בהן. האם סביר לקרוא שלושה מאמרים של 30 עמודים כל אחד ביום לימודים אחד? חד משמעית – לא. הגדירו מטרות קטנות שתוכלו לעמוד בהן – כך שגם לא תחושו מתוסכלים גם תיהנו מתחושת ההצלחה.

6.תנו לחברה מקצועית שתכתוב עבורכם

עבודות אקדמיות יפגשו אתכם לאורך הלימודים, כאשר השיא יהיה עבודת סמינר. מדובר על כמויות אדירות של חומר, זמני למידה ארוכים וגם דרישה להפגין יכולות של כתיבה אקדמית. אם אתם מרגישים כי עזרה חיצונית תוכל למנף את סיכויי ההצלחה שלכם בעבודה, אל תחששו לפנות לעזרה כזאת.

7.החומר פתוח בפניכם, זוכרים?

רגע לפני שאתם גולשים במחשבות שווא ונותנים ללחץ להכריע, זיכרו כי בסופו של דבר כל החומר פתוח בפניכם. בשונה ממבחנים שלקראתם אתם צריכים לשנן כמויות אדירות של חומר, עם עבודת הסמינר אתם עובדים בצמוד לסיכומים, מאמרים וחומרים אקדמים שונים הפתוחים בפניכם. במילים אחרות: התשובות נמצאות ממש מולכם.

8.צאו לרוץ!

פעילות גופנית מפחיתה משמעותית את רמות הלחץ! בחרו בפעילות שאתם אוהבים – החל מריקוד זומבה, דרך ריצה בטיילת ועד הרמת משקלות. תנו למוח שלכם אנדרופינים שיעלו לכם את מצב הרוח, ישחררו את המתח ויחזירו אתכם אל יום הלימודים הבא עם כוחות מחודשים.

9.צחקו בקול גדול מקומדיה או סטנד-אפ

אין עוד תרופה טובה יותר ללחץ מאשר צחוק גדול. מובן כי אינכם צריכים לצחוק צחוק מאולץ, אלא שתוכלו לצפות בקומדיה אהובה עליכם, סדרה שמעלה חיוך ואפילו ללכת למופע סטנד-אפ של הסטנדאפיסט האהוב עליכם.

10.בסוף? זו רק עבודה

ומה עם קצת פרופורציות? בעת שתזכירו לעצמכם כי הלחץ הרב שאתם חשים הוא רק בעקבות עבודה שאתם צריכים לכתוב, תוכלו ליהנות תוך שניות מתחושה יותר נעימה. לעתים, אתם שוכחים כבר ממה אתם לחוצים, כך שמבט פנימה והבנת גורם הלחץ הם מה שיוצר את ההקלה.

כתיבת תגובה