מיתוג עסק ומוצרים – אחידות וייחודיות

יצא לכם לחשוב לאחרונה על כל הדברים הקטנים שיש לכם, או הדברים הגדולים יותר, שרכשתם במשך השנים? סביר להניח שכל מה שאתם אוהבים, מבחינת מוצרים, נושאים שמות מוכרים, שגם מגיעים עם תג מחיר יקר יותר לעומת שמות אחרים. האם אנחנו רוכשים את השמות הגדולים בהכרח בגלל שאיכות המוצרים שלהם גבוהה יותר, או רק בגלל השם?

למען האמת, הרכישה שלנו מתבססת על שני הדברים באותה המידה. מותגים שהם שם דבר בדרך כלל מציעים מוצרים הרבה יותר איכותיים, ולכן אנו מוכנים להשקיע במוצרים הרבה כסף כדי שיהיה אצלנו ושלנו. המותגים האלה הם מותגים ששרדו וימשיכו לשרוד עוד הרבה שנים, כי הם עומדים במבחן הזמן, ויכולים לשרוד אפילו משברים כלכליים גדולים עולמיים.

והכל בזכות מה? בזכות מיתוג נכון, של העסק ושל המוצרים שהוא מציע. המיתוג משדר ואף משפיע על המהות של העסק, וכשהמיתוג נבון, העסק יציג גם אחידות וגם ייחודיות לעומת עסקים מתחרים, וזה יוביל אותו להצלחה כלכלית.

הדרך אל מיתוג עסקי נכון כוללת כמה שלבים, וכדאי לקחת משרדי פרסום שיעברו את המסע אתכם ויעזרו איפה שרק אפשר:

השלב הראשון הוא ניתוח העסק, כולל ניתוח שלו מול עסקים מתחרים חזקים בשוק. צריך להבין ולחשוב למה המתחרים מצליחים כל כך ומה יש לעסק שלכם שאין להם, מה מבדיל את העסק שלכם לעומתם, ומה הערכים שעליהם הוא מושתת.

אחר כך, יש להחליט מה רוצים להעביר לקהל הצרכנים, ומה רוצים שהם יחשבו על העסק; איך הם יראו את העסק מבעד לעיניים שלהם.

צריך לבדוק מי קהל היעד של העסק או המוצרים הספציפיים, ואיך אפשר למשוך את הצרכנים?

יש לבחון את האמינות של המיתוג והאם הוא משקף בצורה הנכונה והטובה ביותר את העסק, על פי שני השלבי םהקודמים.

ולבסוף, צריך להביא את כל זה לידי ביטוי בצורה גרפית- יצירת שפה עיצובית, עיצוב לוגו, עיצוב אריזות, אתר אינטרנט, קטלוגים לחברה, פרסום ועוד.

גם בזמן משבר כלכלי או מצב האטה, שמביאים את הצרכנים לקנות פחות מבעבר, מיתוג עסקי צריך להיות מחושב וממוקד, תוך התחשבות בעתיד של העסק ושינויים שעשויים להתרחש במצב הכלכלי והחברתי.

כתיבת תגובה