מיתוסים על אימוני כושר לילדים

1.רק ילדים עם משקל עודף צריכים אימונים

חד וחלק, לא. כושר גופני מומלץ פה אחד על ידי רופאי המשפחה פשוט לכולם – מילדים הלומדים בבית הספר ועד אנשים בגיל השלישי. אמנם הכושר הגופני הוא חלק בלתי נפרד מתכנית הרזייה המיועדת לאנשים המעוניינים להשיל ממשקלם, אך הוא בהחלט אינו בלעדי ומיועד רק להם. לפעילות הגופנית השפעה רבה על הבריאות, ואלו המעוניינים להחדיר בילדיהם את החשיבות של אורח החיים הבריא – זוהי הדרך.

2."יש חינוך גופני בבית ספר, זה מספיק בשביל הילדים שלי"

אז זהו, שלא. ישנם הורים שלא אחת הביעו את דעתם בנושא. במרבית המקרים, זוכים הילדים לשעתיים שבועיות בלבד של שיעור חינוך גופני, כאשר פעם בשנה מתקיים אירוע ספורטיבי בבית הספר – "יום ספורט". היקף השעות הקטן משקף לילדים כי מקצועות אחרים כנראה חשובים יותר. הורים לילדים לא במקרה רושמים את ילדיהם לחוגי ספורט מעבר לכותלי בית הספר – פשוט מאחר ופעילות גופנית של שעתיים בשבוע, לא מספיקה.

3.אימונים לילדים זה רק לעשירים

לא נכון. מאמן כושר אישי ברמת גן אמנם מציע אימונים אישיים לילדים, אך גם ניתן לשלב את הילדים בקבוצה של מתאמנים ילדים. כך, מדובר על "חוג" של ממש המכניס את הילדים לאווירה חברתית וספורטיבית. כמו כן, חשוב לעשות תמיד את החישוב של העלות אל מול התועלת: הילדים זוכים להפעיל את גופם, הם מבינים את המשמעות של אימוני כושר וגם זוכים לפרוק לחצים ומתחים בפעילות אינטנסיבית.

4.אימוני כושר בקבוצה יכולים להוריד לילד את הביטחון

חד משמעית, לא! אימוני הכושר המתנהלים בקבוצה או בפורמט אישי, מעצימים את הילדים! לאורך כל האימון מחזקים את הילדים, ומוכחים להם כי בעת שהם רוצים – הם פשוט יכולים. אימוני כושר הם דבר מדיד, כך שמאימון לאימון הילדים יכולים להיות עדים בעצמם להתקדמות שלהם – מה שמשקף בפניהם כי יש להם את הכוח לשנות, לעשות ולהצליח.

5."הילד שלי לא אוהב כושר, לא אכריח אותו"

ישנם ילדים שגם לא אוהבים לאכול ולהתקלח – האם אתם מוותרים להם? המטרה היא לא להכריח את הילד, אלא לגרום לו לנסות. המון פעמים ישנה הילה מפחידה סביב אימוני הכושר, כאשר המון ילדים מעדיפים לבלות את שעות אחר הצהריים אל מול המסך. שקפו בפני ילדכם את החשיבות, ואת התועלות הרבות שיש באימונים מסוג זה. מקסימום? הם יהנו וירצו להגיע לעוד ועוד אימונים.

כתיבת תגובה