מסך למחשב נייד שנשבר, מה הפתרון האידיאלי?

מסך למחשב נייד שנשבר

החלק השביר ביותר במחשב הוא מסך למחשב נייד, לכן אנו יכולים לראות אלפי מקרים של מחשבים שמגיעים למעבדות השירות לצורך החלפת המסך. בעבר מסכים למחשבים ניידים היו יקרים במיוחד עם עידן מסכי הלד וירידת המחירים בעולם גם הם ירדו מאוד ולכן היום זול מתמיד להחליף את המסך שלכם. החלפת מסך של מחשב נייד הייתה עולה בעבר בין 1500 ל 3000 ₪ ובהרבה מקרים עלות התיקון הגיע ל 50% מעלות המחשב מה שלא היה משתלם לכל אדם, בימינו מחירם של המסכים נע בין 250 ₪ ל 1500 ₪ ולכן אפשרי מתמיד לבצע תיקון מסך. המחירים ישתנו בהתאם לגודל המסך, טכנולוגיה ( CCFL, LED ), מותג ( HP , SAMSUNG ) .

גדלים של מסכים

הגודל הפופולארי למסך במחשב נייד כיום הוא 15.6 אך קיימים עוד גדלים רבים. כגון:

10.1, 11.6, 12, 13, 13.3, 14, 14.1, 15, 15.6

טכנולוגיה של מסכים

מחשבים ניידים חדשים ועד שנת 2013 הגיעו עם מסך למחשב נייד בטכנולוגיית CCFL  , מסך עם נורת תאורה מאחורה. החיסרון הגדול במסכים אלו הייתה הרכיב תאורה שהיה נהרס לאחר כמה שנים.

משנת 2013 הגיעו מחשבים עם מסכי LED, מסכים איכותיים יותר עם זמן תגובה מהיר ועם ניגודיות ובהירות גבוהים יותר, זווית צפיה נוחה יותר ומחירם היה זול בהרבה ולכן גם ההוזלה התבטאה במחשבים הניידים.

לתיקון מחשבים ניידים ניתן להיעזר באתר לפטופ ישראל – בנוסף ניתן לרכוש מסכים למחשבים ניידים של כל החברות

תקלות נפוצות

  1. מסך למחשב נייד נשבר עקב נפילה- במקרים רבים כאשר הנפילה חזקה במיוחד גם צירי המסך יכולים להיפגע.
  2. מסך למחשב נייד אינו נדלק- במקרה זה אנו נדרשים לבדוק את מגעי המסך, מסך שאינו נדלק לא בהכרח לא תקין, יש לבדוק את המחשב עם מסך חיצוני ולראות אם יש לנו תצוגה, במידה ויש תצוגה הבעיה במסך, אם אין תצוגה הבעיה יכולה לנבוע מתקלה במחשב.
  • דוגמה: כאשר מחשב נייד לא מצליח לקרוא את הזכרונות RAM הוא לא יציג מסך.
  • מחשב עם לוח מקוצר לרוב לא מציג מסך.
  • מחשב נייד עם כרטיס מסך פגום לא יציג תצוגה.
  • מחשב נייד שהמעבד חם מאוד לא יציג מסך

 

רכישה של מסך מקורי

הרבה אנשים חושבים במחשב הנייד שלהם יש מסך מקורי של המותג שהם קנו, לדוגמה לקוח שקנה מחשב נייד של DELL חושב שהמסך במחשב הוא של DELL, טעות גדולה עולה בידיו כי כל חברות הניידים אינם יצרניות מסכים ולכן קונות מיצרניות את המסך, ישנם רק שני חברות בודדות שהם יצרניות של מסכים והם LG, SAMSUNG. אז מה עושים ואיך בוחרים מסך איכותי? ישנם מסכים זולים מאוד והם בדרגה B ו C כמו שמות של מסכים שאינם ידועות, מסכים אלו יכולים לפעול שנים רבות אך עם זאת יש איכויות ירודות שאין לראות אלה רק כאשר נשתמש במחשב לצורך זה, לדוגמה:

מחשב נייד עם מסך מאיכות ירודה יציג סרטים עם זמן תגובה איטי וזה יכול להבטות גם בסרטים באיכות גבוהה שגם שם החווית צפייה שלנו תהיה נמוכה מאוד. אז מה עושים? מבקשים מהחנות למכור לנו מסך למחשב נייד של חברות ידועות בלבד כגון: LG , SAMSUNG

 

כתיבת תגובה