תחזוקת רכב פרטי טיפים

אם גם לכם יש בחניה רכב פרטי (או שניים) אתם בטח כבר יודעים שזה כרוך בלא מעט התעסקות והוצאות נלוות אשר מהוות את המחיר שצריך "לשלם" עבור הנוחות שמציע רכב פרטי שמשרת אותנו בכל פעם שיש לנו צורך.  אז אם אתם מתלבטים אם לרכוש רכב לצרכים פרטיים או משפחתיים או שאתם שוקלים לרכוש רכב נוסף, הנה מספר דברים שיש לקחת בחשבון רגע לפני שאתם מקבלים את ההחלטה…

רכב פרטי – במה זה כרוך? וכיצד ניתן לחסוך?!

אנו לרגע לא נעסוק בהוצאות שיש לבצע לשם רכישת רכב והוצאות נלוות כגון תיקון הרכב אלא נתמקד במשימות וההוצאות שרכב פרטי דורש כתחזוקה שוטפת אחרי שהוא כבר אצלנו.

  • ביטוחים שונים כגון ביטוח חובה, צד ג' או מקיף הם חשובים עבורנו בעידן בו הרכבים שנמצאים על הכביש יכולים להגיע לעלות של בתים בחלק מהמקרים. ביטוח בהחלט יכול להציל אתכם ממש במצב אמת ולכן הוא חשוב, אם ניתן דאגו לביטוח איכותי ומקיף לרכבכם.
  • דלק או סולר הם דבר הכרחי באופן שוטף ועולים לא מעט במדינת ישראל, דבר שצריך לקחת בחשבון שרוכשים רכב. ההמלצה היא לבחור רכב מסוג שבאמת מתאים לכם לצרכים הן מבחינת גודל המנוע והן מבחינת סוג הגיר. אפיינו את הצרכים שלכם, האם אתם נוסעים הרבה מחוץ לעיר? האם אתם רוצים לחסוך בהוצאות הדלק (יש כאלו שיכולים לשלם עבור האיכות של מנוע גדול גם אם אין צורך ממשי) וכד'…
  • בלאי ותיקונים – כמו בערך כל דבר בחיים, גם לרכב יש בלאי מה שגורם לנו לבקר במוסך מידי פעם. גם בעניין זה יש דרכים לחסוך לא מעט כסף אם יש לכם את הסבלנות לבצע מספר בדיקות לפני שאתם מכניסים את הרכב למוסך שאתם רגילים באופן אוט'. לצורך הדוג, ישנם מקרים בהם נדרש להחליף חלק שנשבר ואתם יכולים לעשות זאת בעצמכם ולחסוך את עלות ההרכבה והעמלה שהמוסכניק עושה שהוא משיג עבורכם את החלק. פשוט בקרו בחנות חלקי חילוף או אצל מי שקונה רכבים לפירוק והשיגו את החלק בעצמכם במחיר משתלם יותר.

  • תחזוקה מונעת – זה למעשה ביצוע פעולות מונעות שמטרתן לתחזק את הרכב תקין ובטוח לנסיעה. ביצוע טיפול תקופתי (חידוש השמנים, פילטרים ופלאים ובדיקה כללית של תקינות הרכב), בדיקת תקינות של הצמיגים אחת לחצי שנה, שמירה על לחץ אוויר תקין בגלגלים וכד' הם למעשה תחזוקה מונעת.
  • אגרת טסט שנתית – מתבקשת מכל רכב בישראל ומטרתה לוודא את כשירות הרכבים שנמצאים על הכביש. הבדיקה כוללת בין היתר בדיקה של צמידי הרכב, תפקוד המנוע, התאורה, מערכת הבלמים ועוד. עמלת התשלום משתנה בין רכב לרכב אך עולה בממוצע 1000 ₪ פלוס מינוס על בסיס שנתי.

כתיבת תגובה