אומניות לחימה – תחום ספורט תחרותי

אומניות לחימה נוצרו מהצורך הטבעי של בני האדם לשמור על עצמם. הסינים היו הראשונים שפיתחו אומניות לחימה, דרכי הגנה האלו הועתקו מהסינים ועברו לארצות המערב. בעת הזו אומניות לחימה הינן ספורט תחרותי הלוקח חלק באולימפיאדות רבות.

גיו גיסטו – ענף ספורט תחרותי מברזיל

1. בברזיל הומצאה אומנות לחימה בכינוי ג'יו ג'יטסו על ידי משפחת גרייסי ומברזיל היא הועתקה לעולם כולו.

2. אומנות לחימה ג'יו ג'יטסו זו סגנון של לחימה על האדמה והמנצח בתחרות הוא זה שגובר על חבירו בכך שהוא חונקו באמצעות בריחים .

3. ג'יו ג'יסטו היא אומנות לחימה אשר בה מפעיל המתאמן טכניקות והרבה היגיון ופחות משתמש בכוח הפיזי.

4. ג'יו ג'טסו נהפכה להיות אומנות לחימה מקובלת בעולם כולו. אנשים רבים ושונים מבצעים תרגילים בענף הלחימה ואף נערכות מספר תחרויות.

5. אימונים רבים דרושים כדי להיות מקצועי בנושא של ג'יו ג'יטסו. קיימות דרגות רבות של התמחות בעניין והדבר מגיע לידי ביטוי בצבעה של החגורה.

לחימה משולבת – תערובת של טכניקות לחימה רבות

1. קיים קרב פנים מול פנים אשר יש בו סוגים שונים של דרכי לחימה קרוי הנקרא לחימה משולבת.

2. המאפיין של לחימה משולבת זה שהלחימה מתבצעת בלי אמצעים אלימים או בלי כלי נשק.

3. בעבר הרחוק, אלימות רבה הייתה מלווה את הלחימה המשולבת, עניין שגרם שהביא לה מתנגדים רבים בעולם. בימינו, לחימה משולבת היא ספורט מבוקש בכל רחבי העולם המודרני היות והוגדרו הוראות ברורות שהן לאמאפשרות כל גילויים של אלימות .

4. בכלהעולם המודרני קיימת אהדה גבוהה לעניין של לחימה משולבת . תחנות טלוויזיה רבות משדרות את התחרויות.ספורט של לחימה משולבת משודר בארהב בערוצים שונים המשדרים בתשלום.

אומנויות לחימה לילדים – חינוך של ערכים

1. אומניות לחימה לילדים , מלבד היותם אמצעי איכותי לשמור על הכושר הגופני של הצעירים, הם אף עוזרים בהגברת הביטחון העצמי ואפשרות של הגנה אישית.

2. קיים יתרון גדול מאוד בנושא של אומניות לחימה לילדים, הם לומדים כיצד יכולים לעשות ספורט בליאלימות. אומניות לחימה מחנכות את הילדים כיצד להגן על עצמם ללא אמצעים אלימים, שליטה על הרגשות ולהימנע ממהלכים התקפיים.

3.ילדים הצעירים מקבלים הרבה על ידי אומניות לחימה, כמו למשל, תנועות נכונות, חיזוק שלד הגוף והשרירים, קואורדינציה ועמידה יציבה ובטוחה.

4. יתרון שני של אומניות לחימה זה חינוך, הילדים מבינים מה הם ערכים, נתינת כבוד זה לזה,משפרות את הדימוי העצמי ותורמות לשיפור ביטחונם של הילדים.

5. אומניות לחימה עוזרות גם לצעירים עם בעיות קשב וריכוז. ישנם ילדים אשר אינם יכולים להימצא בריכוז במשך שעות רבות, האימונים הם אמצעי יעיל לפריקת המרץ ותורמים להמשך של הלימודים עם יותר ריכוז.

כתיבת תגובה