איטום גגות – כל הסוגים והצורות

איטום גגות – כל הסוגים והצורות

איטום גגות הוא דבר שמוכרחים לבצע בכל מבנה. ללא איטום ראוי של הגג עלולה להיווצר במבנה רטיבות שתוביל לעובש, שגורמים לסיכונים בריאותיים ובטיחותיים בכל הנוגע ליציבות המבנה.

להלן כמה משיטות איטום הגגות הנפוצות והמקובלות ביותר:

  • זיפות: עבודת האיטום נעשית בזפת, שהיא חומר אורגני העשוי למשל מעץ. הזפת לא משחררת חומרים רעילים לאוויר, מכיוון שאין בה כאלה, ובכך לא מסכנת את הנוכחים במבנה בשאיפת חומרים מסוכנים. החומר קל ונוח לעבודה ולמריחה, בעבודת זיפות טובה הזפת נכנסת לכל סדק ואוטמת את הגג לחלוטין.
  • התזה: עבודת האיטום נעשית על ידי חומרים ביטומניים ששופרו על ידי ערבוב עם פולימרים שונים. איטום בהתזה נעשה לרוב בשטחים שלא מאפשרים פריסת יריעות יבטומניות, כמו גגות אנכיים, שטחים שיש בהם צינורות בולטים או מרתפים/מקלטים שלא ניתן לעשות להם איטום חיצוני.
  • יציקת בטקל: יציקות אלה הן למעשה תערובת בטון במשקל נמוך, המהווה חומר איטום וניקוז מצויין ונוח לעבודה. בעזרת יציקת בטקל אפשר גם לנקז בקלות את כל המים מהגג אל מחוצה לו, וגם לאטום את הגג בצורה איכותית.
  • יריעות ביטומניות: שיטה זו היא אולי הנפוצה ביותר באיטום גגות. היריעות מונחות על הגג ומצמדות אליו בעזרת חימום בלהבה. החום ממיס את שכבת החומר הביטומני ביריעה וכתוצאה מכך היריעה נדבקת אל הגג בצורה אופטימאלית. ניתן להשתמש ביריעות ביטומניות גם לאיטום של קירות ורצפות, ולא רק גגות.

כל אחת מהשיטות מתאימה לסוגי גגות אחרים ועונה לצרכים אחרים. נסו להתאים לצרכים שלכם את שיטת איטום הגגות האופטימאלית עבורכם.

 

בכל הנוגע למחיר:

  • זיפות גגות יעלה לכם כ25 עד 38 שקלים למטר רבוע.
  • איטום בחומרים פוליאוריטניים (קיים לרוב בהתזות) יעלה לכם כ50 עד 65 שקלים למטר רבוע.
  • לאיטום ביריעות ביטומניות יש שתי אפשרויות עיקריות; יריעות בעובי 4 מ"מ או יריעות בעובי 5 מ"מ. יריעות בעובי 4 מ"מ יעלו לכם כ60 עד 85 שקלים למטר רבוע, בעוד שיריעות בעובי 5 מ"מ יעלו לכם כ70 עד 95 שקלים למטר רבוע.
  • מחיר של איטום גגות משתנה גם לפי מצבו הנוכחי של הגג. על גג מרוצף, למשל, אפשר להתקין שכבת איטום על גבי הריצוף, או להסיר את הריצוף לפני האיטום ואז להחזירו. סוג העבודה ישפיע משמעותית על המחיר.

המחירים המדוייקים נקבעים רק כאשר קבלן איטום בוחן את השטח ונותן הצעת מחיר. המחירים משתנים לפי סוג ואיכות חומר האיטום, כמו גם סוג ואיכות עבודת האיטום. חברות שונות מציעות מחירים שונים וסוגי עבודות שונים. השתדלו למצוא חברת איטום גגות שתהיה לכם הכי משתלמת, וגם תספק לכם מספיק שנות ביטוח לאיטום.

 

כתיבת תגובה