איטום גגות – לחורף ללא בעיות

לכל מבנה יש גג כלשהו. חלקו העליון של הגג הוא החלק במבנה שהכי חשוף לפגעי מזג האוויר, ובעיקר, כמובן, לגשמים של עונת החורף. מטרתו של הגג, בין אם מדובר בגג רעפים, בגג בנוי או בכל גג אחר, הוא להגן על המבנה כולו מפני פגעי מזג האוויר, ולכן עליו להיות בנוי מלכתחילה בצורה חזקה, יציבה וטובה. כמובן, הגג גם צריך להיות מתוחזק היטב, על מנת שימשיך להגן על המבנה לאורך שנים. איטום גגות הוא אחד החלקים החשובים ביותר של תחזוקת הגג.

למה צריך איטום גגות?

איטום גגות נועד למנוע ממי הגשמים המגיעים בחורף לחדור דרך הגג אל הקומה העליונה של המבנה ואל הקירות החיצוניים שלו. גג שאינו אטום כראוי עלול להיות מקור לנזילות, ובמקרים חמורים במיוחד אף עלול להיות מועד לקריסה. לכן, חשוב מאד לבצע איטום גגות בכל תקופה, ולבדוק מידי שנה את תקינות האיטום על מנת לוודא שהוא אכן איכותי ומונע את כניסת המים למבנה. התדירות שבה נדרש חידוש של האיטום משתנה לפי תנאי מזג האוויר ועל פי סוג האיטום.

איך מבצעים איטום גגות?

איטום גגות יכול להיעשות על ידי מגוון חומרים שונים. הבחירה בחומרים המתאימים נעשית על פי סוג הגג – ישנו הבדל בין גג רגיל לבין גג בנוי, לדוגמה – וכן על פי תנאי מזג האוויר, תנאים תקציביים וכדומה. החומרים העיקריים המשמשים לאיטום גגות הם זפת, יריעות ביטומניות, בטומנים משחתיים שונים, חומרים פוליאוריתניים משחתיים וחומרי איטום אקריליים. חשוב לדעת כי במרבית המקרים, החומר הראשון שבו נעשה האיטום הוא זה שבו ימשיך להתבצע האיטום גם בשנים הבאות, אלא אם כן יתבצע שיפוץ מקיף של הגג. זאת משום שזפת ויריעות ביטומניות, למשל, הם חומרים מנוגדים. לא ניתן לזפת גג שנאטם לפני כן בעזרת יריעות ביטומניות.

ביצוע של איטום גגות:

חשוב לבצע איטום גגות בעונת הקיץ, זמן מספיק לפני בוא הגשמים של החורף. איטום גגות שנעשה בסמוך מידי לחורף עלול להיהרס כתוצאה מן הגשמים המגיעים לפני שהאיטום התייצב.

כתיבת תגובה