איך לבחור טכנאי מחשבים מקצועי, זול ואמין

המחשב שלכם התחיל "לעשות צרות"? זה יכול לקרות לכולנו וזה קורה בדרך כלל בזמן ממש לא computer technicianמתאים. אבל אין צורך להיכנס ללחץ. אם איננו מבינים במחשבים בעצמנו, עדיף לפנות לטכנאי מחשבים מוסמך, לצורך פתרון הבעיה. הטכנאי הוא איש המקצוע המוסמך לטפל בכל סוגי התקלות במחשב שלנו, הן מבחינת תוכנה והן מבחינת חומרה. טכנאים רבים מטפלים אף ברשתות תקשורת, מהסוג המותקן בבית או במשרד קטן. איך בוחרים טכנאי מקצועי, אמין וזול? להלן צרור טיפים מעשיים.

איתור טכנאים באינטרנט

ניתן לאתר טכנאי מחשב באינטרנט בקלות רבה. להלן כמה שיטות בדוקות:

  1. הקלידו את ביטוי החיפוש טכנאי מחשבים בגוגל. אם תרצו למקד את תוצאות החיפוש, הקלידו את שם עיר מגוריכם ליד ביטוי זה, למשל: טכנאי מחשבים בחיפה. כך תקבלו תוצאות רלוונטיות מבחינה גיאוגרפית.
  2. היכנסו לאתרים כמו למשל אתר מאקו וחפשו את ערוץ "יצאת צדיק". בעמוד זה תקבלו פרטים על בעלי מקצוע אמינים וישרים, כפי שהוצגו בתכנית הטלוויזיה הפופולארית "יצאת צדיק", בהנחיתו של חיים הכט. בין שאר בעלי המקצוע הללו, תוכלו גם למצוא לא מעט טכנאי מחשבים.
  3. חפשו באתרים אחרים, המדרגים בעלי מקצוע לפי תגובות הלקוחות, כדוגמת אתר "מידרג". באתר זה, למשל, תוכלו למצוא שפע של טכנאים איכותיים, המדורגים לפי פרמטרים של איכות, מחיר, זמינות לעבודה ועוד.

איתור טכנאים שלא באמצעות האינטרנט

הנה לפניכם כמה שיטות לאתר טכנאים טובים מבלי לבצע בכלל חיפושים באינטרנט:

  1. התקשרו לחברים או מכרים ושאלו אותם אם יש להם פרטי קשר של טכנאי מחשב, שהם שבעי רצון ממנו.
  2. היכנסו למעבדת מחשבים או חנות מחשבים באזור מגוריכם. במקום זה עובדים טכנאי מחשב וסביר להניח שגם הבעלים הוא טכנאי בעצמו. בדרך כלל תוכלו לראות שעל קיר החנות תלויה גם תעודת סיום של קורס טכנאי מחשבים, המעידה בפני הלקוחות על השכלתו המקצועית של נותן השירות.
  3. חפשו מודעות של טכנאי מחשבים במקומונים ועל לוחות המודעות בשכונה. לא קשה למצוא אותם.
  4. כנסו לכל משרד הנמצא באזור מגוריכם (למשל- סוכנות ביטוח, משרד תיווך, משרד הנהלת חשבונות וכד') ושאלו את הבעלים עם איזה טכנאי מחשב הוא עובד. בעלי משרדים קטנים בדרך כלל עובדים עם טכנאי חיצוני, הממוקם בקרבת מקום.

איך לבחור טכנאי מבין הטכנאים שאיתרנו

איתרתם כמה מועמדים? מצוין. כעת, בצעו חיפוש באינטרנט לפי שמו של כל מועמד. לעולם אין לדעת איזה מידע יעלה ברשת: מידע שמוסרים לקוחות (בפורומים או טוקבקים), מידע שרושם הטכנאי עצמו באתר מסוים (לפיו ניתן להסיק לגבי מידת מקצועיותו) ועוד. פריטי מידע כאלו בהחלט עשויים לסייע לכם לקבל החלטה. לאחר שהותרתם בידכם את אותם אנשי המקצוע שצלחו את משוכת "בדיקת המוניטין" באינטרנט, כדאי לשאול אותם כמה שאלות, טרם ההתקשרות ביניכם. הנה כמה שאלות מתאימות:

  1. היכן למדת את המקצוע? טכנאי מחשבים טוב יהיה בעל תעודת סיום קורס טכנאי מחשבים מטעם מכללה מוכרת. רצוי להעדיף לקבל שירות מאיש מקצוע כזה, על פני מישהו שאין בידו תעודת הסמכה.
  2. תארו לטכנאי בקצרה את הבעיה, בשיחה בטלפון או במעבדתו. שאלו אותו האם כבר נתקל בבעיות מעין אלו והאם הוא יודע כיצד להתמודד איתן. נקודה זו חשובה במיוחד, אם ברשותכם תוכנה, מערכת הפעלה או מחשב לא שגרתיים, כמו למשל בעיה בתוכנת אוטוקאד, מערכת הפעלה מסוג לינוקס או מחשב מסוג מקינטוש. לא כל הטכנאים ידעו לטפל בעניינים אלו וכדאי לברר זאת מראש.
  3. שאלו את הטכנאי אם ישנם לקוחות, היכולים להמליץ עליו בטלפון. בהחלט כדאי להתקשר ללקוח אחד כזה (או שניים), לקבלת חוות דעת.
  4. בקשו לדעת כמה שנות ניסיון צבר הטכנאי במקצוע. אין זה אומר שלא כדאי לקחת טכנאי "טרי" יחסית, כזה שלא מכבר סיים קורס טכנאי PC. טכנאי כזה גם לא יהיה יקר יחסית. עם זאת, יהיה זה נבון לא לתת לטכנאי כזה לטפל במערכת מחשב יקרה מאוד או כזו שהיא קריטית לארגון.
  5. בקשו לקבל הצעת מחיר. ייתכן והדבר יהיה כרוך בבדיקת המחשב שלכם באמצעות תוכנת "השתלטות מרחוק", המצויה בידי הטכנאי. לחילופין, ייתכן ויידרש ביקור. במקרה האחרון, בקשו לדעת מי נושא בעלויות הביקור.
  6. אספתם כמה מועמדים רציניים ויש לכם 2-3 הצעות מחיר? מעולה. ניתן לערוך ביניהם התמחרות קצרה, כדי לקבל את המחיר הטוב ביותר.

    הכותב: יוני סלוקי, מנהל המרכז ללימודי טכנולוגיה ותקשורת – IITC

ישנה תגובה אחת על “איך לבחור טכנאי מחשבים מקצועי, זול ואמין

כתיבת תגובה