איך ללמד גור לעשות צרכים בחוץ?

למי שיצא בעבר להביא גור כלבים קטן הביתה כבר בטח מכיר את ההתמודדות הכרוכה שבחינוך הכלב בכל הנוגע לצרכים שלו. גור כלבים קטן אינו יודעללמד כלב לעשות צרכים בחוץ להבין בין טוב לרע ופשוט עושה את צרכיו ברגע שהוא מרגיש צורך מבלי להתחשב היכן הוא נמצא ועל מה דורך בדיוק…

עבור רבים עניין זה מהווה בעיה לא קטנה בנוגע לאימוץ כלב מאחר ואינם יודעים כיצד להתמודד עם הבעיה באופן נכון. לכן עבור רבים תהליך החינוך בנוגע לצרכים הוא ארוך ומעצבן הרבה מעבר למה שצריך להיות!

לחנך גור כלבים חדש לעשות את צרכיו בחוץ לוקח בממוצע 30 יום אם עושים זאת נכון!
חינוך כלבים לצרכים במקום המתאים אינה פעולה קשה אך דורשת מצד מי שעושה אותה כמה דברים חיוניים לתהליך החינוך…

תהליך חינוך של גור דורש התמדה, סבלנות ושלוות נפש.
רבים נוהגים לנסות וללמד את הכלב בשיטה של מכות קטנות באף או דחיפה של אף הגור לתוך הצרכים שלו תוך צעקות ועצבים. אם עד כה כך עשיתם, פשוט עצרו כעת.

כלבים הינם יצורים נבונים ואין צורך לעשות שימוש באלימות פיסית או מילולית על מנת ללמד אותך לפעול אחרת! עם מעט סבלנות והבנה של כמה עקרונות פשוטים תוכלו ללמד את הכלב שלכם לעשות את צרכיו מחוץ לשטח הבית. שימוש בעצבים ובעונשים לא יעניקו לך את התוצאה הרצויה. במקום כלב מחונך ייתכן ותקבלו במקום כלב אשר מפחד מהבעלים שלו ומהתפרצויות הזעם שלו (מנקודת מבטו).

אז איך כן מלמדים כלב לעשות צרכים בחוץ?

בתור וטרינר בבאר שבע, השיטה שאמליץ לכם עליה היא שימוש בתגמול חיובי ושלילי.

נתון חשוב שאתו כדאי להתחיל, חשוב לחנך את הכלב בזמן רלוונטי לאירוע עצמו.
למה הכוונה? חינוך יעיל יתבצע רק בדקות בהן הכלב עשה את צרכיו. כמו שאומרים, "חשוב להכות בברזל כל עוד הוא חם".

אם תנסו ללמד את הכלב על פעולות שלו בדיעבד הוא פשוט לא יצליח להבין את המסר הנכון.  במילים אחרות, גם אם חזרת לבית מלא בצרכים של גור כלבים פשוט לא יעזור אם תנסו ללמד אותו באותו הרגע, זה פשוט לא ישרת את המטרה!

במקום זה, המתינו רק לזמן רלוונטי ושם השקיעו את האנרגיה המתאימה… ובכן בעזרת מספר פעולות פשוטות וקלות ליישום תלמדו את הכלב שלכם לשלוט בצרכים שלו ולעשות אותם רק במקום הרצוי במקום לפזר אותם בכל שטח הבית!

רוצה לדעת יותר >>

ד"ר מיכאל אורשסקי – וטרינר בבאר שבע.
מרפאה וטרינרית באר שבע – אורטו-Pet.

כתיבת תגובה