איך עובד תמחור של צילומי הריון

נשים רבות המתעניינות בצילומי הריון לא מצליחות להבין כיצד עובד תמחור צילומי ההריון ומדוע הוא בנוי בצורה שהוא בנוי. ובכן, התמחור של צילומי הריון הוא דבר שאינו קבוע או מדויק אלא משתנה מאוד בין צלמת וצלמת. הסיבה לכך היא שתחום צילום ההריון האומנותי הוא מאוד דינאמי ומשתנה כל הזמן. למעשה צלמות חדשות נוספות כל העת ואילו צלמות אחרות שהצליחו פחות לאורך הזמן עוזבות את התחום, אבל אפשר לומר בפה מלא שבגדול תחום צילומי ההריון בהחלט גדל עם הזמן- הן מבחינת מוניטין והכרה של נשים בהריון והן מבחינת כמות הצלמות הקיימות בשוק.

ואכן ההבדלים בין הצלמות הם עצומים- ישנן צלמות מנוסות יותר וישנן אחרות מנוסות פחות, כך גם נושא התמחור. צלמות מסוימות מנוסות יותר ואיכותיות יותר ולכן מתמחרות את החבילות שלהן במחיר גבוה ואילו אחרות חדשות טובות או שעדיין לא מכירות את כל רזי התחום ולכן מתמחרות את החבילות שלהן במחיר נמוך יותר. המטרה שלך בתור לקוחה פוטנציאלית היא למצוא את האיזון שלך בצילום ההריון, כלומר למצוא את הצלמת שתיתן את התמורה הטובה ביותר לכסף שלך אבל שעדיין תעמוד בתקציב ובמסגרת האילוצים שהצבת לעצמך.

אז איך עושים את זה? בודקים היטב את החבילות שהצלמות השונות מציעות- בדקו את רמת התמחור של החבילות ובדקו מה מוצע בחבילה, לדוגמא לכמה תמונות ועבודות ליטוש תמונה (פוטושופ) מתחייבת הצלמת. כמובן שבהקשר זה חשוב לבדוק שהצלמת לא מציעה כמות גדולה מדי של תמונות וליטושים בפרק הזמן המוגבל של הצילום שכן במצב זה סביר להניח שהיא עושה עבודה לא מקצועית בצילום/ בליטוש או בשניהם.

כמו כן כדאי לבדוק גם אילו תוספות אחרות מציעה הצלמת עם חבילת צילומי נשים בהריון – האם היא מציעה הדפסת תמונות מסוג כלשהו, בדקו באיזו הדפסה מדובר ומה הגודל שלה. האם הצלמת מציעה אלבום? בדקו האם מדובר באלבום דיגיטלי או באלבום כיסים (כמו פעם). הכל חשוב זה לעשות השוואה מושכלת בין החבילות השונות ולנסות להשוות כמה שיותר פרמטרים מקבילים. זיכרו- הדבר החשוב הוא לא למצוא את הצלמת שנותנת הכי הרבה בהכי מעט כסף אלא את זו שנותנת את התוצאה היפה ביותר- וכמה שיותר מזה והכל במסגרת תקציב מוגדר מראש.