אימון אישי להצלחה בחיים

לא פעם אנו שומעים על אנשים שעובדים שנים במקצוע נחשק כלשהו אבל הם אינם מרגישים סיפוק? לא פעם נתקלנו באדם שעל פניו, הכל "זורם" לו טוב בחיים, (יש לו עבודה מכובדת, אישה, בית, ילדים, רכב מפואר..) אך הוא אינו מרוצה מחייו? ובכן, אימון אישי הינו הפתרון האידיאלי לשני המצבים הנ"ל.

מהו אימון אישי?

אימון אישי הינו תהליך בעל מספר מפגשים, שכולל שני משתתפים. מאמן אישי ומתאמן. במהלך תהליכי אימון אישי, המאמן האישי מסייע למתאמן להכיר את עצמו, את רצונותיו ושאיפותיו, את יכולותיו וכוחותיו, ואף את חולשותיו ונקודות התורפה שלו. כתוצאה מכך, המתאמן והמאמן האישי בונים יחדיו תוכנית מוגדרת שתסייע למתאמן להגשים את מטרותיו, תוך התגברות על מכשולי הדרך ושימוש בעוצמותיו של המתאמן. הרבה פעמים, האדם יודע מה הוא רוצה לעשות אבל אינו מצליח להגשים זאת. למשל: אדם שיודע כי הוא מעוניין לעבוד במשרה ניהולית כלשהיא, אבל לא יודע כיצד ואיך הוא אמור להגיע למשרה המיוחלת. אימון אישי, יאפשר לו, לסלול את הדרך בה הוא צריך לדרוך, ולהגדיר את כל אותן ה"מטרות הקטנות" שיובילו אותו להגשמת מטרתו העיקרית. מאידך, ישנם מקרים בהם האדם לא יודע מה הוא רוצה לעשות, כמו במקרים של אימון כלכלי, במקרים כאלה, אימון אישי יאפשר למתאמן להכיר את עצמו, את יכולותיו ואת כישרונותיו, ורק אז, המאמן האישי והמתאמן יבנו את תוכנית הפעולה, ויסמנו את השלבים בדרך להגשמת הייעוד של המתאמן.

כיצד מתנהל תהליך אימון אישי?

כפי שהצגנו לעי"ל, אימון אישי מתנהל בשילוב מאמן אישי ומתאמן ופועל בצורה אשר במהלכה המתאמן לומד להכיר את עצמו, את יכולותיו, את מטרותיו, את קשייו ואת עוצמותיו. ובכן, חשוב לציין, כי לאורך כל תהליכי אימון אישי, המתאמן הוא זה שבוחר את הדרך, מתנסה ומצליח, המאמן האישי אינו אומר למתאמן כיצד לפעול או מפעיל את המתאמן, הוא אינו מגלה לו את התשובות או אומר לו מה צריך לעשות על מנת להגשים את מטרותיו. אלא, המאמן האישי, שתפקידו, לשקף מעין "מראה" או "קול פנימי" שהמתאמן יכול להתדיין איתו, מציב למתאמן שאלות שונות שמסייעות לו (למתאמן) למצוא את אותן התשובות, הפתרונות והכוחות בעזרתן יוכל להתמודד עם המצבים השונים, אי הוודאות והקשיים שנקרים בדרכו. באמצעות כל אותן השאלות מהותיות שהמאמן האישי שואל את המתאמן, המתאמן זוכה ללמוד על עצמו, לחזק את ביטחונו האישי ולהתעצם, וכמובן למצוא את התשובות, היעדים והכוחות שנדרשים לו על מנת להגשים את עצמו ולמצוא את הסיפוק והנחת בחייו.

כתיבת תגובה