אימון אישי לנשים – מאמן אישי או מאמנת אישית?

אתגרים רבים ניצבים בחייה של האישה. בין אם מדובר בגידול ילדים, החזקת הקן המשפחתי, טיפוח הזוגיות כל עת, בחירת מסלול הלימודים, מציאת עבודה אידיאלית, ובין אם מדובר בשאר ענייני הגשמה עצמית הנתונים לאישה בלבד, נשים מטבען ניצבות בפני אתגרים שונים והן בעלות תחומי עניין השונים מאלה של הגברים. מכאן, אנו רואים כי יש צורך באימון אישי לנשים שיהיה ייחודי להן ויענה בדיוק לצורכיהן ולדרישותיהן.

מהו אימון אישי לנשים?

אימון אישי לנשים הוא אימון אישי ייחודי המותאם לאוכלוסיית הנשים, יבוצע בדרך כלל בידי מאמנת אישית אישה, אך לא בהכרח ויסייע לנשים להתמודד עם הקשיים והאתגרים הייחודיים להן. מחד, אימון אישי לנשים שונה מאימון אישי רגיל, הן מבחינת סגנון האימון שינוהל במהלך המפגשים, הן מבחינת הכיוונים אליהם יימשך האימון האישי והן מבחינת הצרכים שישנם למתאמנת אישה לעומת מתאמן גבר. מאידך, אימון אישי לנשים דומה לאימון אישי רגיל בכל הקשור לעקרונות המנחים את שני סוגי האימון האישי. גם אימון אישי לנשים וגם אימון אישי רגיל מתנהלים על פי אותם עקרונות ופועלים על פי אותו תהליך (הכרה עצמית, בחינת חסרונות וגורמים מעכבים, הגדרת מטרות, בניית תוכנית פעולה מוחשים להגשמתם, גילוי הכוחות והעוצמות שישנם במתאמן, הכוונה ועידוד המתאמן והגשמת המטרה) ולכן הם נמצאים זהים זה לזה במישורים רבים.

מה עדיף – מאמן אישי או מאמנת אישית?

על אף העובדה שאימון אישי לנשים יערך בדרך כלל בידי מאמנת אישית שתהיה אישה, ישנם מקרים בהם אימון אישי לנשים יבוצע בידי מאמן אישי זכר. אומנם, הבחירה במאמנת אישית תהיה לרוב האידיאלית למרבית הנשים, אולם ישנם תמיד מצבים יוצאים מן הכלל. ועל כן, ההחלטה האם לעבור אימון אישי בידי מאמן אישי זכר או בידי מאמנת אישית נקבה, תהיה נתונה לשיקוליהן של הנשים, ותתבסס על תחושותיהם. בעוד חלק מהנשים יעדיפו אימון אישי לנשים שינוהל בידי מאמנת אישית אישה, כזו שתבין בדיוק את הקשיים הניצבים בפניהן, איתה יוכלו להזדהות ולהרגיש שייכות והבנה, חלק מהנשים יעדיפו אחרת. חלק מהנשים יעדיפו דווקא אימון אישי לנשים שינוהל בידי מאמן אישי זכר. בין אם משיקולים שיעשו במודע (בחירה במאמן אישי גבר בשל כישוריו המוכרים, הצלחתו המתועדת וכו') ובין אם משיקולים שיעשו מבלי משים (למשל נשים המחפשות באיזושהי צורה אישור או הכרה מצד הגברים ויעדיפו אימון אישי לנשים שיבוצע בידי גבר).

כתיבת תגובה