אימון כלכלי לכלכלת המשפחה

אימון כלכלי לכלכלת המשפחה הוא אימון שמטרתו להגיע לשליטה במצב הכלכלי שלנו. כלכלת המשפחה הוא תחום שמדיר שינה מהרבה מאוד אנשים ובעלי משפחות בארץ. פעם המשוואה היתה פשוטה ההוצאה צריכה להיות נמוכה או שווה להכנסה, והאנשים חיו ממה שיש. היום זה הרבה יותר מורכב: הצורך להרוויח מספיק מצד אחד, והדרישות של החיים המודרניים, של הילדים ושל עצם הקיום הפכו את המשוואה הפשוטה של הוצאות והכנסות להרבה יותר מסובכת. אם נוסיף לכך את ההלוואות שהבנקים לפעמים נותנים, את האשראי, ואת המשכנתא, נבין בקלות מדוע כלכלת המשפחה הפכה להתמודדות ולנטל על רבים. זה המקום שבו נכנס אימון כלכלי לכלכלת המשפחה – לעשות סדר בבלגן, ולהגיע להתנהלות אישית נכונה מבחינה כלכלית.

אימון כלכלי למשפחה – למי הוא מיועד ?

אימון כלכלי למשפחה מיועד ליחיד, לזוג, למשפחה ולכל מי שמתנהל באופן עצמאי מבחינה כלכלית, ומתקשה לגמור את החודש, או לספק לעצמו את מה שנדרש. הכוונה היא לאנשים שמרגישים שההתנהלות הכלכלית אינה מיטבית וקיימת תחושה שהכסף מנהל אותנו ולא להיפך. תופעה זו יכולה לקרות במגוון מצבים כגון: כאשר מרוויחים סביר אך לא מבינים לאן הולך הכסף או שכן מבינים אך לא מצליחים להסתדר עם התקציב הקיים, מצב נוסף הוא כאשר ההכנסה היא מאוד נמוכה, לא מצליחים להתנהל איתה וגם לא מצליחים להגדיל אותה וסיטואציה נוספת היא כאשר האנשים הם עצמאים וההכנסה אינה קבועה, והעליות והירידות יוצרות בלבול שמאוד מקשה על הניהול השוטף של התקציב. לסיכום אימון כלכלי מיועד לכל מי שמעוניין להיות מרוצה מההתנהלות הכלכלית במשק ביתו ורוצה להפסיק להיות מוטרד ממצב החשבון כל חודש.

אימון כלכלי – איך הוא מתנהל ?

אימון כלכלי כולל גם תהליך של אימון אישי, גם אלמנטים של התנהלות כלכלית וגם כלים של ניהול תקציב. אימון כלכלי מתחיל בדומה לאימון רגיל בהגדרת מטרה מדויקת בתחום הכלכלי על ידי המתאמן. בשלב הבא נעשית בדיקה מעמיקה של המצב הקיים. כדי להתקדם לקראת מטרה חייבים קודם לדעת איפה בדיוק נמצאים כעת. ניטור המצב הנוכחי מאפשר בנוסף להבנה של איפה אני נמצא ומה הדרך שצריך לעבור, גם לראות חלק מהגורמים לקשיים שיצרו את המצב. המשך תהליך אימון כלכלי כולל איתור והתמודדות עם הגורמים הפנימיים והחיצוניים שמקשים עלינו לצאת מהמצב ומפריעים לנו להתקדם. גורמים אלו כוללים גם ידע בהתנהלות כספית, גם דרכי ניהול של התקציב וגם תפיסות ודפוסים מעכבים בנושא כסף. בשלב הבא יוצרים תוכנית מסודרת לפתרון הקושי הכלכלי. התוכנית נעשית על ידי המתאמן יחד עם המאמן, לפי הבחירות והערכים הייחודיים של המתאמן. התוכנית מבוצעת על ידי המתאמן בשלבים ובהדרגה, לפי צרכי המתאמן תוך ליווי ותמיכה של המאמן. בסופו של התהליך המתאמן יכול לצאת מעבדות לחרות כלכלית, וגם יש לו כלים להמשך התנהלות עתידית מוצלחת. כל זאת ועוד, בעזרת אימון כלכלי.

כתיבת תגובה