אימוץ כלבים – עלויות הכרוכות באימוץ כלב

כל ילד שגדל לצד כלב ביתי אהוב, שהיה לו בכל רגע בילדות חבר אמת שמעניק חום ואהבה ללא תנאי, יספר לכם שאין מחיר למה שכלב נותן לבעליו ולמשפחתו האנושית. יחד עם זאת, מי שמתכנן לאמץ כלב בפעם הראשונה, חשוב שידע מראש את העלויות הכספיות שנדרשות לטיפול מסור בחבר החדש שלו. כלב הוא חבר חדש במשפחה וככזה צריך לדאוג לו לא רק לאוכל, אלא גם לרפואה, לטיפוח, למשחקים ולתנאי חיים טובים – וכל אלה עולים כסף.

עלות אימוץ

קניית כלב גזעי יכולה לעלות אלפי שקלים, תלוי בייחוס ובזן הכלב. אנחנו, כמובן ממליצים על אימוץ, שגם יכול להציל חיי כלב וגם זול בהרבה. אימוץ כלב מעמותה יעלה בדרך כלל בין 400 ל – 600 שקלים, סכום שמכסה באופן חלקי בלבד טיפולים שהכלב עבר בעמותה, כמו חיסונים, טיפול נגד קרציות וכדומה. כלב בוגר שאומץ מעמותה מגיע מעוקר, בריא, עם תיעוד של הטיפולים והחיסונים שעבר, כך שההוצאה בהחלט משתלמת. מעבר לכך, לאמץ כלב הינו מהלך מתגמל כמוהו ומשמעותו הצלת חיים.

טיפול רפואי

בדרך כלל מומלץ להגיע כבר בימי האימוץ הראשונים עם הכלב לוטרינר, כדי לבדוק את בריאותו, האם הוא זקוק להשלמת חיסונים ולטיפולים נוספים. ביקור ראשוני אצל הוטרינר יעלה כ – 170 שקלים. שלושת חיסוני הבסיס לכלב עולים כ – 150 ש"ח כל אחד. כאמור, לפעמים חלק מאלה כבר נעשה בעמותה.
לאורך השנה, מומלץ להביא את הכלב למעקב אצל הוטרינר ולעיתים יש צורך בטיפולים בריאותיים נוספים. ביקור שגרתי יעלה כ – 150 שקלים ולטיפולים נוספים עלויות משתנות בהתאם לטיב הטיפול.

ציוד בסיסי

מעבר למזון, הכנסת כלב הביתה דורשת רכישה של מספר פריטים חשובים : קולר, רצועה, תג זיהוי, חול ומיכל לצרכים, מיטה נוחה וצעצועים. כל אלה עשויים לעלות כמה מאות שקלים ואיתם יהיה אפשר להכניס את הכלב הביתה בלב שקט וידיעה שדאגתם לכל תנאי החיים הבסיסיים שלו. אפשר לחסוך בהוצאות עם מיטה או מיכל צרכים מאולתרים, אבל לפעמים השקעה ראשונית של כמה עשרות שקלים בציוד יעודי איכותי דווקא תחסוך לכם בהמשך.

מזון לכלבים

חשוב לקבל את המלצת הוטרינר ולרכוש לכלב את המזון המתאים ביותר לגילו ומצבו ולהוסיף גם 'ממתקים', שמכילים תוספי תזונה חשובים ולא פחות חשוב, הכלב נהנה מהם מאוד. מזון איכותי לכלב בוגר יכול לעלות כ – 300 שקלים בחודש.

הוצאות נוספות

לרשימת ההוצאות על טיפול בכלב יש להוסיף הוצאות נוספות שאולי תדרשו בהן : צעצועים שתרצו לפנק בהם את הכלב שלכם, טיפולים רפואיים לא צפויים או תכשירים לטיפוח השיער ועוד. כשיש צורך, ניתן לעבור עם הכלב מספר שיעורי אילוף, בעלות של 150 – 200 שקלים כל אחד. מי שיוצא לפעמים לנסיעות ממושכות ואין לו מי שיטפל בכלב בהעדרו, צריך לקחת בחשבון גם תשלום יומי על פנסיון לכלבים, בעלות של כ – 100 שקלים ליום בממוצע.

אימוץ כלב או כל חיית מחמד משמעו להוסיף בן משפחה לבית ויש לדאוג לכל צרכיו בהתאם לכך. אם תחפשו כלבים לאימוץ מעמותות גם תחסכו בהוצאה הראשונית וגם תוכלו ליהנות מהטבות סל אימוץ שהינו תשלום סמלי עבור העמותה.