אין אונות – אחד מכל שלושה גברים סובל מאין אונות

עקב המבוכה שגורמת אין אונות קשה להעריך את מספר הגברים הסובלים ממנה באוכלוסייה, אך ההערכות מדברות על גבר אחד מתוך שלושה שחווה את התופעה. באופן כללי, כאשר מדברים על אין אונות הכוונה היא לקושי להשיג זקפה, מה שעשוי להיגרם ממספר סיבות פיזיולוגיות ופסיכולוגיות המשולבות זו בזו. לפניכם מספר עובדות חשובות אודות הסיבות לאין אונות בגברים ועל הטיפול הרפואי שמוצע עבורה.

 

אין אונות עקב הרגלים מזיקים

 

בעיקרון, אין אונות בגברים נוצרת עקב הקטנה של זרימת הדם לעורקים המגיעים אל איבר המין, וכן עקב מחסור בהורמון הזכרי טסטוסטרון ובעיות מכאניות שונות. עקב כך, אין אונות עשויה להופיע עקב הרגלים מזיקים כגון עישון והיעדר פעילות גופנית הפוגמים בכושר הגופני ובזרימת הדם, או שתייה מרובה של משקאות משכרים הפוגעת במערכת העצבים ובמערכת האנדוקרינית.

 

אין אונות עקב תחלואה

 

ישנן מספר מחלות ופרוצדורות רפואיות העשויות להשפיע לרעה על אין אונות. מדובר למשל בניתוחים וטיפולים עבור הערמונית והמעי הגס, מחלת הסוכרת שפוגעת במערכת העצבים, או נטילה של תרופות מסוימות המובילות לתופעות לוואי הכוללת פגיעה בתפקוד המיני. מעבר לכך, מאחר שהשגת זקפה תלויה כאמור בהזרמת דם לאיבר המין, הרי שחולים בטרשת עורקים עלולים לסבול מאין אונות עקב חסימת העורקים.

 

אין אונות ופסיכולוגיה

 

כאשר מדברים על אין אונות ופסיכולוגיה מדברים לעיתים על "מעגל קסמים" המוביל להתדרדרות, כלומר שהבעיה יכולה להתחיל באופן פיזיולוגי ולהתלוות בסימנים פסיכולוגיים, ולהיפך. כך לדוגמא, אין אונות נמצאה קשורה לבעיות במערכת היחסים עם בת הזוג, כמו למשל כעסים, היעדר אינטימיות וחיבה, מה שמוביל מטבע הדברים לבעיה בתפקוד המיני. כמו כן, נמצא שלמצבים נפשיים כמו מתחים וחרדות יש השפעה משמעותית על היכולת להשיג זקפה. בד בבד, כאשר מתחילה להופיע בעיית אין אונות מתלווים לה לעיתים מבוכה, בושה וחוסר ביטחון המחזקים את הבעיה וגורמים להימנעות מיחסי מין.

 

טיפול רפואי בבעיות אין אונות

 

כיום ישנם מגוון טיפולים יעילים לבעיות אין אונות. לדוגמא, ישנו ג'ל מיוחד המתאים בעיקר למי שסובל מרמה נמוכה של טסטוסטרון, אותו מורחים באופן חיצוני על איבר המין, וכמו כן ישנן תרופות עבור קושי להשיג זקפה שהמוכרת שבהן היא ה- ויאגרה . חשוב לציין כי תכשירים ותרופות אלו מחייבים מרשם רופא ועל כן גם חובה להיפגש עם רופא המשפחה ולשתפו בפרטים שעשויים להיות מביכים. יחד עם זאת, בהחלט מומלץ להתגבר על הבושה ולקבל את הטיפול שיכול להחזיר את ההתלהבות וההנאה מחיי המין, על כל המשתמע מכך. לבסוף, חשוב לציין שקיימות בשוק לא מעט "תרופות פלא" להשגת זקפה, אליהן מומלץ להתייחס בחשדנות.

כתיבת תגובה