אלומיניום – חומר טוב!

אנו לא יודעים זאת, אך אלומיניום הוא אחד החומרים הכי חשובים לחיינו המודרניים והוא מקיף אותנו כמעט מכל עבר. האלומיניום נקרא בעברית חימרן והוא מופק ממינרל הנקרא בוקסיט. ניתן למצוא אלומיניום בהרבה מוצרים שאנו משתמשים בהם ביומיום. הסתכלו למשל על מוצרי המטבח שלכם: דלתות המקרר, עטיפות אוכל, פחיות שתייה ועוד. בכולם יש אלומיניום. אלומיניום נמצא במשקופי הדלתות שלנו ובמרבית החלונות המותקנים היום בבתים יש אלומיניום. אלומיניום נמצא גם בתכשירים קוסמטיים, בזכוכיות, בתכשיטים ועוד ועוד.

יתרונות האלומיניום

האלומיניום הוא מתכת נפוצה מאוד שיש לה כמה יתרונות חשובים. ראשית, היא קלה במיוחד ושנית, היא חסינה להתחמצנות ולכן אינה מחלידה. בנוסף, למרות שהיא קלה כל כך, היא חזקה במיוחד. שלא כמו מתכות אחרות, לאלומיניום אין תכונות מגנטיות . לסיום, אלומיניום ניתן למחזור בקלות ולכן הוא טוב לסביבה. יתרונות אלו הופכים את האלומיניום לרכיב מרכזי בהרבה מוצרים.

חלונות אלומיניום

כפי שהוזכר לעיל, חלונות אלומיניום הם פופולריים במיוחד והמושג "פרופילי אלומיניום" הפך לשם נרדף לתעשיית החלונות. למעשה מדובר בפרופילים של החלונות, שכן החלונות עצמם עשויים זכוכית. פרופילי אלומיניום הם החלקים בחלון המהווים את המסגרת ואת המערכת עליה מותקן החלון (במיוחד בחלונות הזזה). למה הפכו חלונות אלומיניום לכל כך פופולריים? ראשית, הם קלים לשימוש, העיצוב וההתקנה שלהם פשוטים והם משתלבים היטב בשלל עיצובים. בנוסף, חלונות אלומיניום יוצרים בידוד טוב באופן יחסי. יש אפילו הטוענים שמבחינת פנג שוואי, שימוש באלומיניום לחלונות קשור לעושר.

פרגולות אלומיניום

פרגולות עשויות אלומיניום הן פתרון מושלם לאנשים המעוניינים לבלות זמן איכות על הגג, במרפסת או בחצר. השימוש באלומיניום לפרגולות הוא פתרון חכם שכן מדובר בחומר שקל להתקין ולעצב, וחשוב לא פחות – קל מאוד לתחזק אותו. שלא כמו פרגולות מעץ, פרגולות אלומיניום דורשות מעט מאוד תחזוקה שוטפת והן מחזיקות לאורך זמן. פרגולות אלומיניום זולות להתקנה וניתן לשנות אותן בקלות כאשר רוצים לעשות זאת. ואין סיבה להירתע מהחזות הקרירה של האלומיניום, ניתן לקשט את הפרגולות בקלות בעזרת שלל קישוטים כמו נורות צבעוניות, שיחים מטפסים וכדומה.

כתיבת תגובה