אקסיום – השקעה בנדל"ן בארצות הברית

אקסיום – השקעה בנדל"ן בארצות הברית

מחירי הנכסים בארצות הברית צנחו בכ- 30%, ובמספר מדינות בודדות (פלורידה ולאס וגאס) אף צנחו ל – 50% מאז המשבר ב- 2006. רבים מהאנשים שלקחו משכנתאות לא היו יכולים לשלם אותן ומכרו את הדירות שלהם. שוק המשכנתאות קרס ובכך פתח אפשרות לתושבי חוץ לקנות נכסים במחירי מציאה כאשר כיום דירות אלו נמכרות בהליכי short sale  ו – foreclosure. בעקבות הציפייה כי מחירי הדירות בארצות הברית "צנחו" אך הולכים לעלות בעתיד, קיימת היחלשות לדולר והעובדה ששוק הנדל"ן בארה"ב הינו שוק מחזורי, האופציה לרכישת נדל"ן בארצות הברית קורצת יותר מתמיד.

משקיעים זרים בארצות הברית

כל התהליך נשמע קל וזול יותר, אולם חייבים להיות מוכנים לקחת אחריות על כל אותם מיסים המופעלים על תושבי חוץ. ישנם מיסים שונים, בדומה לניהול מיסי נדלן בארץ, שחלים על הנכסים וחשוב לבדוק מה המיסים שעומדים בפניכם, כולל מיסוי "שאינו תושב לצורכי מס בארצות הברית", וגם מיסוי לחברה זרה – כלומר חברה שמקום התאגדותה מחוץ לארצות הברית. רבים עלו על השיטה ומציעים פתיחתה של חברת אחזקות כשהבעלות שלכם אולם החברה היא חברה מקומית שתביא את המשקיע להוצאות פחותות ולהשקעות נוחות יותר. המיסים הנוספים החלים הם מס חברות פדראלי בשיעור של עד 35% (רווח הון ממוסה בשיעור מס הזהה לזה של הכנסה עסקית). כמו כן ישנה חבות במס מדינתי אשר נע בין 0% ועד ל- 9.9%. שיעור מס הסניף הינו 30% בכפוף לשיעור מופחת באמנות המס, וכך ניתן לקבל "בונוס נוסף".

אופן התארגנות אופטימאלי לביצוע השקעה בארה"ב

תוצאת המס הטובה ביותר תתקבל בדרך כלל על ידי השקעה בנדל"ן כיחיד או באמצעות שותפות (LLP)  או חברה שקופה לצורכי מס בארצות הברית (LLC). הסיבה היא שהכנסות יחיד ימוסו בידי היחיד.

בדיקות שיש לערוך

ניתן לערוך בדיקה במאגרי נסח טאבו (ספרי רישום המקרקעין) כדי לוודא את הבעלות על הנכס ולוודא שהמוכר הוא אכן הבעלים הרשמי של הנכס, ואין סימני אזהרה לעיקול הנכס. בדקו מהו שוויו הריאלי של הנכס ביחס לנכסים אחרים מהאזור – בדקו זאת מול סוכן נדל"ן מוסמך שינפיק לכם בעקבות הבקשה דו"ח הערכה בקשר לשוויו של הנכס.

 

כתיבת תגובה