בדק בית – ‏ בדיקה מקצועית ע"י בעלי מקצוע

בכל פרויקט בנייה או רמונט אפשרי שיהיו ליקויים. בשנת 1975 חוקקה הכנסת את חוק המכר המחייב את הקבלנים להקים בניינים העונים על תקני הבנייה כדי שלא יהיו מכשולים ועלויות בלתי צפויות, רצוי להזמין בדק בית ע"י חברת ביקורת מבנים. ביקורת מבנים לא רק שהיא מגלה את המגרעות, אלא אפילו מגישה חוו"ד מקצועית על מצבו של המבנה, על אודות עלויות השיפורים ועדכונים ורעיונות על דרך השכלול.

ביקורת מבנים – על אודות חשיבות בדיקת המומחים

* במידה ומבצעים בדק בית באמצעות חברת ביקורת מבנים, יש לבחון את הליקויים בתחומים הבאים:

* מציאת ליקויי בנייה הקשורים לבטיחות – בנייה שאינה עומדת בתקנים העשויה לסכן את חיי הדיירים כמו למשל מעקה לא תקין, סורגים שלא בגובה הרצוי, מדרגות רעועות וכו'.

* איתור ליקויי בניה העלולים לגרום פגיעה במהלך החיים של דיירי הבית – בעיות בסיסיות כחריגות במערכת האינסטלציה, במערכת החימום והקירור, שיבושים ברשתות החשמל, בעיות בחומרי הבידוד של המבנה. ליקויים אלו יכולים גם לגרום לפגיעה באיכות החיים של הדרים בבניין ואף להקטין את ערכו של הנכס.

* ליקויי בנייה אסתטיים – חריצים בקירות ובתקרת הבית, ליטוש סופי לא יפה ולא מיומן. רצפות עקומות, לחות וטחב בקירות ועוד.

* חריגות בנייה – ביקורת ליקויי בניה בודקת אם אין חריגות במבנה. הרשויות המקומיות רואות בבעלי הנכסים את הגורמים האחראיים על חריגות במבנה . קודם שמתחילים לגור בדירה החדשה חשוב כדאי לבדוק לבדוק היטב את השינויים במבנה. ומכיוון שכך, עוד לפני שנחתום זכרון דברים של קניית בית מומלץ מאוד להזמין בדיקת מומחים של ביקורת מבנים.

* בדק בית ע"י חברת ביקורת מבנים המתבצע באמצעות חברה מיומנת ואיכותית יוכל לעזור למטרת הערכת השווי של הנכס. במידה ויימצאו ליקויים הדורשים תיקונים העולים כסף רב יוכל רוכש הדירה להוזיל את מחיר קניית הנכס}.

בדק בית על ידי חברת ביקורת מבנים – בדיקת מבנים על ידי מומחים

* גם לאחר שהסתיימו השיפוצים כדאי לזמן בדיקה של בדק בית באמצעות חברת ביקורת מבנים}.

* צריך לבחור חברה מקצועית בעלת ניסיון. בדק בית עם תום מלאכת השיפוץ יבדוק את תקינות השיפוץ, יאתר ליקויי בנייה, ייתן הדרכה לקבלן בשיפור התקלות ויקבע את העלויות.

* בבדיקת ביקורת מבנים אסור לחסוך. אם יתגלו פגמים בבנייה לאחר בתום העבודה, יהיה באפשרותכם לדרוש מהקבלן את ביצוע התיקונים.

* חברת בדק בית תעמוד לימינכם במשך כל העת של ביצוע שיפוצי המבנה. היא תתחקה אחר מבצע הפרויקט, תבחן את רמת חומרי הבנייה ואת איכות העשייה בכל שלב.

* באם קיימים חילוקי דעות בין מזמין העבודה לבין מבצע הפרויקט, תהיה לכם אפשרות לפנות לביהמ"ש. חוו"ד של חברה המומחית בתחוםביקורת מבנים תהיה לכם לעזר במצב ויהיה צורך לפנות לערכאות שיפוטיות.

כתיבת תגובה