בדק בית – כדי למנוע עוגמת נפש וצער רב בעתיד

אצל מרבית האנשים קניית נכסים או גם שיפוץ הנכסים הינם בין עסקאות הנדל"ן הגדולות שאנו עושים במשך החיים. כאשר אנו רוכשים דירה חדשה או דירת מגורים מיד שנייה , חשוב לוודא כי קיבלתם תמורה הגונה לכספנו. בדיקת בדק בית מוצאת ליקויי בניה ומאשרת כי הנכס שרכשנו בכסף רב תקין ומתאים למגורים. חיוני לערוך איתור ליקויי בניה בעזרת איש מקצוע מנוסה.

בדק בית – מספר גורמים למה כדאי לערוך בדק בית

1. ליקויי בניה אינם נראים בעין לא מקצועית. קשה מאוד לאתר ליקויי בניה בעין שאינה מקצועית ועל ידי מי שהוא לא מיומן לזה. בדק בית הינה בדיקה נחוצה המגלה ליקויי בניה גם בדירות חדשות, גם בבתים מיד שנייה וגם לאחר שיפוץ דירה.

2.בדיקה של בדק בית תבדוק אם כל ההבטחות שהבטיח הקבלן בעת חתימת החוזה אכן מולאו. רק איש מקצוע מיומן יודע לבצע בדיקת בדק בית. רק הוא יוכל לבדוק את איכות החומרים , את טיב הבנייה וכדומה.

3.כאשר איש מקצוע מיומן ואחראי מבצע בדיקה של בדק בית הוא יגיש בתום הבדיקה חוות דעת מקצועית שבה הוא יפרט את כל ליקויי הבנייה. אישור זה יעזור לכל אחד לדרוש מהאחראי על הבנייה את תיקון התקלות, כאשר יסרב קבלן הבניין לעשות את התיקונים יהיה באפשרותכם לגשת לבית המשפט. חוות הדעת היא מסמך קביל בכל ערכאה שיפוטית והיא תעזור לכולם להוכיח את הטענות.

ליקויי בניה וביקורת מבנים – על אודות ליקויי הבנייה השכיחים

1.פעמים רבות ליקויי בניה נגרמים מרשלנות של הקבלן אף אם לא עשה אותם בזדון. פעמים רבות רוצה הקבלן לחסוך חומרים ומספק חומרי בנייה מאיכות ירודה שלא מאריכים ימים רבים .

2.ליקויי בניה נפוצים כתוצאה מבעיות של רטיבות ובעיות בצנרת – צינורות ברמה נמוכה,בעיות שונות באיטום, סדקים בקירות וכדומה עלולים להיות תוצאה של עבודה בלתי מקצועית. ליקויים אלו יכולים לגרום בעתיד לצער ניכר, לנזקים, להוצאות כספיות גבוהות מאוד וגם לסכנת בטיחות של הנכס.

3.ליקויי בניה מתחום האסטתטיקה – טיח נושר, מרצפות שקועות, צבע מתקלף, כתמים מכוערים על הקירות וכדומה, אלה ליקויי בניה מתחום האסתטיקה. שילמתם הרבה כסף עבור קניית הדירה, חשוב לדרוש מכל קבלן לתקן את הליקויים .

4. ליקויי בניה הפוגעים בבטיחות המבנה – ליקויי בניה בנושא הבטיחות עלולים לגרום לפגיעות בנפש, בגלל זה חיוני מאוד להזמין בדיקה של בדק בית על מנת להציל חיים.

5. ביקורת מבנים – ביקורת מבנים זו בדיקה חשובה, על כן לפני קנייה של נכסים, פרטיים או גם ציבוריים, צריך לבצע בדיקת ביקורת מבנים. על מנת לבדוק את המצב ואת התפקוד של המערכות החיוניות בכל בית דוגמת מערכת החשמל או מערכת האינסטלציה חשוב מאוד לערוך בדיקה של ביקורת מבנים.

6. מומלץ לבצע ביקורת מבנים אחת לכמה שנים. גורמים רבים ושונים כמו גשמים חזקים,שמש יוקדת וכו' יכולים לפגוע בחוסנו של המבנה ובמקרים אחדים אפילו להביא לקריסתו. אם נבצע בדיקה של ביקורת מבנים כל כמה שנים, חוסכים הוצאות רבות בעתיד ומונעים אסון.

כתיבת תגובה