בטקל – ניקוז מים מעולם לא היה קל יותר

מהי יציקת בטקל?

גגות רבים בישראל סובלים מתופעות של הצטברות מים אשר בסופו של דבר גורמים לנזילות ולחלחול של מים לתוך המבנים. אחד הפתרונות הטובים לביצוע ניקוז של פתחים הוא יציקה של שיפועים מחומר בטקל אשר מסייע לניקוז של מי הגשמים מהגג החוצה. יציקות בטקל הן למעשה יציקות של תערובת בטון שיש לה משקל נמוך ומאפשרת בידוד של הגג וכושר זרימה של המים מהגג החוצה. היציקות האלו מבוצעות על ידי חומר המוזרם אל הגג באמצעות משאבה ייחודית והודות לתכונות של החומר הוא קל מאוד לשימוש ולעיבוד.

מתי נדרש לבצע יציקות בטקל?

היציקות נדרשות בכל עבודת שיפוץ או בנייה של בתים חדשים בהם עולה הצורך למצוא פתרונות לניקוז של מים מגגות. מבנים רבים בישראל ובמיוחד מבנים הישנים סובלים מבעיות שלוליות על הגג והצטברות של מי גשמים ולכן יציקות בטקל הן האופציה האופטימלית בעבור המתכננים או המשפצים לפתרון בעיות מים על הגג. חברות לאיטום גגות מבצעות יציקות בטקל בבתים ישנים או חדשים במסגרת בנייה של הבית או שיפוץ שלו.

תהליך יציקות בטקל:

היציקות המבוצעות על ידי ארגמן איטום גגות הן תהליך הכולל מספר שלבים. לפני ביצוע היציקה, מבוצעות בדרך כלל עבודות להכנה של הגג לקראת תהליך היציקה. עבודות ההכנה כוללת יציקה של שיפועים עם חומר הבטקל, יציקה של שיפועים הכוללים שכבת בידוד שתעניק בידוד מוחלט תחת שכבת הבטקל. הכנה של פתחים קיימים בגג כמו מרזבים או ארובות לקראת הרכבת בטקל, ייצור הגבהות לטובת אלמנטים קיימים בגג כמו מנועים מזגנים, דודי שמש, אנטנות וכדומה, ביצוע עבודת איטום גגות יסודית על ידי אחת הדרכים לאיטום של גג, בידוד הגג באמצעות שכבת איטום. לסיכום, יציקות בטקל הן הפתרון האופטימלי לבעיות של נזילות וחוסר בפתחי ניקוז. למרות שמדובר בפעולה פשוטה יחסית, יציקות בטקל מחייבות הכנה מוקדמת של הגג על ידי צוות מקצועי. כל שלבי ההכנה וכן תהליך ביצוע העבודה יכול להשתנות ממבנה למבנה בהתאם לתנאים של המבנה ובהתאם לסוג הגגות.

כתיבת תגובה