בנייה ירוקה וחלונות אקולוגיים

בנייה ירוקה היא בנייה שמשתמשת במשאבים הטבעיים על מנת לאפשר עשייה אקולוגית אך יעילה. בנייה ירוקה לא חייבת להיות בנייה של מבנה חדש לפי כללים אלו, אלא גם שיפוץ של הקיים, תוך שימוש במשאבי טבע בצורה אופטימלית. אחת הדוגמאות לכך היא צורת השימוש בחלונות מרובים. במאמר קצת זה נרחיב קצת יותר על בנייה ירוקה בכלל ועל חלונות בראייה אקולוגית בפרט.

חלונות הם הדרך בה החוץ נכנס לתוך פנים הבית. בין היתר חלונות מאפשרים תאורה טבעית לכל הבית על ידי אור השמש. על מנת שתאורה טבעית תהיה אפקטיבית היא צריכה להיות רבה. לפי שיטת הבנייה הירוקה החלונות שייבנו או ישופצו בדירה הם חלונות רחבים וגבוהים.

כמו כן, כדאי גם לבנות חלונות עיליים שיכולים להפתח בנפרד על מנת שניתן יהיה לקרר את הדירה, ובכך לחסוך בהפעלת מזגן בימות הקיץ החמים. כדאי גם לבחור חלונות PVC או חלונות מבודדים על מנת שהבידוד יאפשר טמפרטורה רצויה בדירה מבלי להיעזר עד כדי כך בעזרים חשמליים.

בנייה ירוקה בדרך כלל מתאפיינת גם בשימוש רב בצמחים, ובקשר רב בין פנים הדירה או הבית לבין החצר. זאת כדי לאפשר חזרה לטבע והפיכת הדירה למקום נעים לגור בו. היום יותר ויותר אנשים פונים לאדריכלים או מעצבי פנים שיסייעו להם לנצל בצורה אופטימלית את משאבי הטבע, ובכך להתחבר לעמדות של קיימות כמו גם חיסכון כלכלי ברור.

כתיבת תגובה