בריאות בכל מחיר?

בריאות היא הדבר הכי חשוב, ואנחנו מוכרחים לשמור עליה כדי שנוכל ללכת לעבוד ולהתפרנס בכבוד, כדי ללמוד ולשמור על הישגים גבוהים, כדי לטפל במשפחה ועוד. אבל נראה שלרובנו הבריאות עולה ביוקר.

אחת הסיבות שבגללן אנחנו משלמים כל כך הרבה על הבריאות שלנו היא שאנחנו לא צורכים נכון את התכשירים ו/או התרופות שאנחנו צריכים. לדוגמא, מי שצריך תרופות לטיפול בבעיות קשב וריכוז או היפראקטיביות וקונה את התרופות בבית מרקחת שגובה עליהן מחיר מלא (גם אם יש מרשם), משלם יותר ממה שהוא יכול היה לשלם אם היה קונה את התרופות בבית מרקחת השייך לקופת החולים שבה הוא חבר.

תרופות לטיפול בבעיות קשה וריכוז הן דוגמא מצוינת למצב שבו אנשים שתלויים בתרופות אותן הם קונים מוציאים הרבה יותר כסף, כשלמעשה הם היו יכולים לשלם מחיר נמוך יותר. אם אתם צריכים לקנות תרופות בסל שהמדינה מסבסדת, והן הכרחיות לשמירה על הבריאות ועל איכות החיים שלכם, לכו לבית מרקחת של קופת החולים שלכם והציגו בפני הרוקחים את המרשם שקיבלתם, ועל התרופות אתם תשלמו כמה עשרות אחוזים פחות ממה שהן עולות בכל מקום אחר.

אם אתם קונים בבית מרקחת שעובד עם קופת החולים שלכם סטרטרה לילדים, גלולות למניעת היריון לבנות וכל תרופה או חומר אחר שכלול בסל התרופות ושמשתמשים בהם על בסיס יומיומי, החיסכון הכספי השנתי הוא אדיר.

גם אם הבעיה הרפואית אינה עניין של חיים ומוות, ו"בסך הכל" מדובר בבעיה קוסמטית ואסתטית כלשהו, גם אז יש אפשרות לחסוך, למרות שתכשירים הקשורים לאסתטיקה אינם תרופות בסל הבריאות (אם כי גלולות למניעת היריון יכולות לעזור למשל במקרה של פצעונים ואקנה, אבל בשבילן צריך להיבדק אצל גניקולוג ולקבל מרשם).

אם יש לכם בעיה אסתטית, לכו לרופא העור ואחרי שהוא מאבחן את הבעיה, תשאלו אתו לגבי תרופות אפקטיביות אך פחות יקרות מאחרות, ושאלו אותו גם על פתרונות שאפשר ליצור לבד בבית, לדוגמא כל מה שנחשב לתרופות סבתא, אך נמצא כיעיל לבעיות שיש לכם.

אז כמו שכבר הבנתם, אין סיבה שאתם תשלמו הון תועפות בכל שנה על הבריאות שלכם, ואומנם היא חשובה, אבל אל תטעו לחשוב שאם אתם משלמים יותר על תרופות או תכשירים אתם בריאים יותר (מלבד מקרים חריגים של טיפולים יקרים מאוד, ואז בעל הכסף הוא בעל הכוח וזוכה לבריאות טובה יותר).