דברים שחשוב לדעת בתור שכיר

ישנם דברים רבים שאנחנו בתור שכירים במקום עבודתנו לא תמיד יודעים או כן יודעים אבל בוחרים מסיבות שונות לא להעמיק בדברים הללו או לא להבין אותם עד הסוף, אלד מאותם הדברים קשור לכל העניין של ניקוי מס. אנחנו יכולים לראות כל חודש בתלוש המשכורת שלנו שמנקים לנו מס הכנסה, אבל לא תמיד נבין לעומק את פשר הסכום הזה שמורידים לנו ואת הסיבה בגינו הוא מנוקה ופשוט נשלים על העובדה שניקו לנו את אותו המס מבלי לשאול יותר מדי שאלות. העניין הוא שלא תמיד החישוב של הניקוי של מס הכנסה מהתלוש שלנו הוא מדויק ופעמים רבות האי דיוק הזה יהיה לרעתנו העובדים. כך קורה שאנחנו נפסיד מדי חודש סכום כסף שלא בצדק בלי כל סיבה, עד שנחליט לעשות מעשה ולבדוק האם מגיעים לנו החזרי מס.

החזרי מס – איך קרה שהם טעו?

ישנם שלל פרטים שנלקחים בחשבון בהחלטה כמה מס הכנסה אותו שכיר צריך לשלם. קריטריונים כגון: גיל, מין, מקום מגורים, עיסוק בן הזוג וכדומה. אך לפעמים ישנם פרטים יותר קטנים שלא נלקחים בחשבון וכתוצאה מזה יורד לאותו השכיר מהתלוש סכום גבוה יותר של מס הכנסה ויכול לצאת מצב שאותו שכיר זכאי לקבלת החזרי מס בתוספת ריבית והצמדה עד להחזר הכסף בפועל על כל אותה התקופה שניקו לו יותר ממה שהיו אמורים לנקות בפועל (לעיתים זה מצטבר להחזרים של סכומי כסף נאים).

החזרי מס – אז מה עושים בשביל לבדוק זאת?

ישנן חברות רבות ואנשים מקצוע שמתמחים בכל נושא של החזרי מס לשכירים. באמצעות עיון בתלושי המשכורת של אותו השכיר מהשנים האחרונות ובירור פרטים ונתונים אחרים אודותיו ואודות מצבו המשפחתי והכלכלי בכל תקופה ותקופה משנות עבודתו, יוכלו אותם אנשי מקצוע לבדוק אם אכן אותו שכיר זכאי לקבלת החזרי מס ובאיזה סכום כסף מדובר בסופו של דבר. אותן החברות ואנשי מקצוע ידאגו גם שהשכיר יקבל את הכסף שמגיע לו (במקרים רבים אותן החברות העוסקות בכך גם עובדות על אחוזים מאותם ההחזרים שאותו שכיר יקבל בסופו של דבר).