דגשים לרכישת רכב מיד שניה

כשאנו ניגשים לרכישת רכב מיד שניה חשוב לבצע בדיקה מקיפה של המוכר ושל ההצעה. מספר הדיווחים הגדל על מקרי הרמאות בתחום מצביעים על הצורך לחדד נקודה זו. לצד אנשים ישרים וסוכנויות אמינות, קיימים לא מעט מוכרים שאינם הוגנים. על מנת להימנע מנפילה הכך של סוכן ממולח או סתם אדם לא ישר חשוב לבדוק מספר דברים לפני  החתימה על החוזה. הדבר נכון במיוחד כאשר מחפשים לקנות רכב ממותג פופולארי ומבוקש. עם הביקוש, גדל גם מספר הדיווחים על מקרי הרמאות.

כשמחפשים רכב יד שניה למכירה חשוב להתחיל את הבדיקות מהמכונית עצמה אלא מהמוכר דווקא. ישנו הבדל בין יצירת קשר עם אדם פרטי לבין פנייה לסוכנות רכבים. בשני המקרים חשוב לשמור על זהירות ולעשות בדיקות לגבי זאמינות המוכר וההצעה. במקרה של אדם פרטי וודאו כי המידע המופיע על גבי רישיון הרכב תואם לתעודת הזהות שלו. אל תתביישו לבקש לראות את שתי התעודות ביחד על מנת לקבוע כי אכן מדובר בבעלים החוקיים של הרכב. לפעמים נתקל במוכר המציע רכב למכירה שהוא למעשה סוכן מוסווה הפועל מטעם חברה כל שהיא. חשוב לדעת פרט זה כי דרכי הטיפול יהיו שונות. במידה ופניתם לסוכנות או לאדם מטעם סוכנות התעקשו על עריכת חוזה מסודר וקבלת חשבונית. במקרה של סוכנות קיים גם עניין האחריות וההתחייבות לאיכות שאמורים להיות חלק מהעסקה. לפעמים סוכן סמוי ינסה למכור לכם את הרכב מבלי לתת לכם את כל ההטבות ולכן חשוב לבדוק את הזהות של מי שנמצא מולכם כבר בהתחלה.

לא תמיד נוכל לעמוד על מצבו המדויק של הרכב בכוחות עצמינו. במקרה כזה מומלץ לפנות למכון בדיקה מקצועי אשר ייתן הערכה כנה לגבי מצב הרכב והדברים שאולי צריך לתקן בו. בחרו במכון הנמצא במרחק סביר ממקום מגוריו של המוכר, על מנת למנוע התנגדות לבדיקה על רקע מרחק. במידה והמוכר מתנגד לבדיקה, למרות המקום הנוח להגעה, הרי שמדובר בסימן מדאיג ואינדיקציה שאולי מנסים להסתיר מכם משהו.נסו למצוא מספר אלטרנטיבות נוספות ואם אתם עדיין נתקלים בסירוב המשיכו הלאה.

לפני סגירת העסקה עם המוכר ( בין אם מדובר באדם פרטי ובין אם בסוכנות) בררו מה התנאים שאנשים אחרים קיבלו לדגמים דומים לאלה שהתעניינתם לגביהם. ניתן לפנות לפורומים ופלטפורמות אינטרנטיות שונות בהן משתמשים חולקים את הצעות הרכישה שקיבלו ואת רמת שביעות רצונם מהעסקה. על ידי השוואה אתם תוכלו לדעת אם מה שקיבלתם אכן משתלם. בין הדגמים שיש להם הכי הרבה ביקוש והכי הרבה הצעות מכירה, ניתן למצוא את טויוטה קורולה, רנו פלואנס, יונדאי i35, יונדאי i25 ואת יונדאי i30cw למכירה.

בזמן עריכת ההסכם לצורך רכישת הרכב חשוב לשים לב לנוסח מדויק ולכלול את הפרטים המלאים של שני הצדדים, לרבות תעודת זהות, מס' רישיון רכב, שם מלא, כתובת, טלפון, תאריך וחתימה. במידה וההסכם נעשה אל מול סוכנות, ודאו כי כל התנאי, המבצעים ותקופת האחריות שניתנו לכם מופיעים ומפורטים בהסכם. פעמים רהות דברים המובטחים בעל פה אינם מופיעים על הדף. קראו את החוזה היטב לפני שאתם חותמים עליו.

כתיבת תגובה