דודי שמש – אנרגיה חלופית וחסכונית

משק הבית יכול לעלות לנו הרבה מאוד כסף, אם לא נדע איך לנהל את ההוצאות שלנו בצורה הנכונה. בדרך כלל, וברוב הבתים, ההוצאות גדולות יותר מההכנסות, ולא צריך להיות גאון בכלכלה כדי להבין שמדובר פה בבעיה.

אז כל משפחה, במיוחד היום, צריכה ומנסה למצוא את הדרכים שאיתן היא יכולה לצמצם את ההוצאות שלה שקשורות למשק הבית, ויש דרך אחת שנמצאת ממש מתחת לאף שלנו- דודי שמש .

דוד שמש הוא המצאה ישראלית. ואיך לא, הרי ישראל היא אחת המדינות שיש בה שמש יותר מבכל מדינה אחרת. ככה זה היה לפחות עד לפני כמה שנים, לפני שגם מדינות קרות יותר החלו לספוג ימים שמשיים יותר, שהחלו להופיע בגלל זיהום האוויר. לא פלא שהומצא הדוד שמש, שכן הוא מאפשר אנרגיה חלופית.

היום אפשר לראות את גגות הבתים והבניינים בארץ מלאים בדודי שמש, ולמרבית המשפחות יש דוד שמש. יש בתים שבהם הוצא לגמרי משימוש הדוד החשמלי, ויש כאלה שהוא עדיין נמצא שם. יותר מזה, יש בתים שבהם הדוד החשמלי הוא האופציה היחידה, וחבל שכך, כי דודי שמש מאפשרים חיסכון עצום בצריכת החשמל, ומכאן גם חיסכון גדול בהוצאות משק הבית.

כל יום שיש בו שמש, גם אם קר מאוד, הוא יום שבו המים שלנו מתחממים. אם באמת קר בחוץ, אנחנו יכולים להתקלח במים חמים בלי שנצטרך לחכות שיתחממו, כי השמש כבר עשתה את העבודה בשבילנו.

בימים סגריריים, שבהם השמש מתחבאת מאחורי העננים, אז כבר צריך להפעיל את הדוד ולחמם את המים תוך שימוש בחשמל. אבל כמה ימים בשנה זה כבר קורה? לא הרבה. וככל שיש פחות נפשות בבית, ככה הצורך בהדלקה של הדוד פוחת.

אם בבית שלכם אין דוד שמש, אז הגיע הזמן שתיקנו ותנו לבעלי מקצוע להתקין את הדוד עבורכם. תוכלו לבחור במגוון נפחים, החל מ 30 ליטר ועד 200 ליטר ומעלה. ככל שמספר הנפשות בבית גדול יותר, רצוי לבחור בדוד עם נפח גדול יותר בהתאמה. ככה אפשר לחסוך יותר, כי יש יותר מים חמים בלי הצורך להדליק את הדוד.

ישנה תגובה אחת על “דודי שמש – אנרגיה חלופית וחסכונית

  1. אנחנו התקנו דוד שמש בבית שלנו לפני שנה בערך, ובאמת שמנו לב לירידה משמעותית בחשבון החשמל

כתיבת תגובה