האנושות נגד טרמיטים

ילדים קטנים עשויים לחשוב שטרמיטים הם סתם נמלים לבנות. אנחנו המבוגרים יודעים שהם טועים, ומנסים להסביר להם מה ההבדל בין טרמיטים לבין נמלים. בין אם הם מבינים את ההבדל וההסברים שלנו ובין אם לא, אנחנו צריכים לקחת פיקוד על הבית שלנו ולעשות הדברה מקצועית.

בארץ, טרמיטים נפוצים ומתיישבים בעיקר באזור רצועת החוף, היכן שיש לחות גבוהה יותר. אז אם אתם גרים שם, כדאי תמיד לבדוק את הבית, ולהמשיך לעשות בדיקות תקופתיות. אם יתגלה שיש צורך לעשות הדברת טרמיטים בבית שלכם, אל תהססו ואל תשתהו, ותזמינו מדביר שיעשה את העבודה.

אם אתם קוראים את המאמר הזה עכשיו וחושבים לעצמכם, אולי גם לנו יש טרמיטים בבית, אתם יכולים לבדוק את זה גם בעצמכם; אומנם לא באופן מקצועי ומעמיק כל כך, אבל יש כמה סימנים שיכולים להעיד על הימצאות טרמיטים ועל הצורך בביצוע הדברת או ריסוס טרמיטים בבית.

טרמיטים ניזונים מעץ, אז אם יש לכם עץ בבית, תמיד יש סיכוי שיבואו לבקר אתכם טרמיטים. סביר להניח שיש עץ בבית שלכם, גם אם הוא תופס חלק מזערי מאוד משטח הבית. זה יכול להיות אפילו דבר קטן יחסית כמו מקיף או רגליים של כיסא. הבית לא צריך הרבה כדי למשוך אליו טרמיטים . בכל אופן, אם אתם רואים שהעץ "אכול" או אם אתם מבחינים מעת לעת בנסורת של עץ ברחבי הבית, סימן שיש לכם טרמיטים.

באשר לנסורת, מחוץ לבית יהיה קשה להבחין בזה, אם בכלל, כי הרוח סוחפת איתה דבר קל כל כך. אבל אם יש לכם דק בחצר, עליה תוכלו לראות את הסימנים, במידה ויש לכם טרמיטים.

גם אם אתם בעצמכם לא מצאתם, תמיד כדאי להזמין מדביר מקצועי שיבוא ויבדוק, וכמובן יבצע את ההדברה או הריסוס על פי הצורך. אם אתם גרים בבית פרטי אם חצר, מומלץ שתעשו הדברה גם בתוך הבית וגם בסביבה החיצונית שלו. ובכל מקרה, התייעצו על כך עם המדביר.

לסיכום נאמר שטרמיטים אולי נראים כמו חיה לא מזיקה, אבל הם אכן מזיקים, וראוי לעשות בדיקות תקופתיות בבית, בדיוק כמו שחשוב לעשות בדיקות בריאותיות.

ישנה תגובה אחת על “האנושות נגד טרמיטים

  1. לא מומלץ לחכות עד שרואים סימנים, אלא לרסס את הבית לפני שנכנסים לגור בו, ולהמשיך לרסס כל כמה חודשים.

כתיבת תגובה