הווי חברתי בבתי הדיור מוגן כיצד הוא משפיע על דיירי הדיור המוגן?

הווי חברתי בבתי הדיור מוגן כיצד הוא משפיע על דיירי הדיור המוגן?

השפעתו של ההווי החברתי על בית האבות ניכרת מאד. הוא משפיע גם על הקשיש עצמו, זה שאתם האפוטרופוסים שלו, וגם על ידידיו וידידותיו מבית האבות, ויוצר הרמוניה נהדרת בין הצדדים. כאשר אתם בבית אבות, תוכלו לנבא מתי ייווצר ומתי לא ייוצר הווי חברתי.

כאשר המחיר של החדר יקר, ללא כל תמורה כמעט

פעמים רבות, אנו נתקלים בבתי אבות המציגים רף גבוה של מחירים. לפני שאנו מבררים במה הם אמורים, אנו מבררים האם קיימת ירידת מחירים בבית אבות אחר. כאשר בית האבות דורש הרבה כסף ונותן מעט שירותים, מדובר במתכון לאסון, אשר טוב תעשו אם לא תמליצו לאדם שאתם אפוטרופוסים שלו להירשם לשם בכזאת קלות.

כיצד נוצר הווי חברתי בבית אבות?

רק בבית אבות בו יש ריבוי פעילויות ייתכן הווי חברתי עשיר. בבית האבות מסוג זה ייווצרו חברויות בין הקשיש שלכם לחבריו וחברותיו וביניהם/ן לבין עצמם/ן. ההווי החברתי ייווצר במהרה: אתם תמצאו את עצמכם מנושקים בידי הדיירים/ות שלנים/ות יחד עם אלה שלכם, ותראו שלא חשוב לאן תלכו, כל קשיש וקשישה מכירים את המכר שלכם, גם אלו שישבים רחוק יחסית מהחדר שלו.

השפעת ההווי החברתי על הדיירים

ההשפעה שונה בין כל מבוגר ומבוגר. קשיש שגמע חלק ניכר מחייו הפרטיים כשהוא מוקף חברים, וירצה להמשיך בנרטיב זה גם ביישורת האחרונה של חייו, שונה מהמבוגר הסוליסט שכנראה יבקש זמן בעיקר לעצמו. כך או כך רוב הדיירים שמחים שיש סוף סוף מצע חברתי, ולא יבקשו להחליף זאת תמורת מצב של בדלנות זה בטוח.

כיצד תדעו לאיזה בית אבות ללכת כך שיהיה הווי חברתי?

יש לבחור בבית אבות בו התמורה למה שמשלמים היא רבה. ככל שתתמידו בבחירת בית אבות שכזה – תמצאו את שביל הזהב עבור הישיש שלכם, שיאוכלס בבית אבות שהוא ייהנה ממנו מאד, בו גם קשישים אחרים וקשישות זרות יביעו את רצונם להשתלב בחברה. בית מוגן במרכז יוצר הרגשה מצוינת בקרב הקשישים, מעלה להם את המורל והמוטיבציה ועל כן מגביר את רצונם להישאר תקופה ארוכה באותו בית אבות, בו הוא רואה בית של ממש בעקבות ההווי החברתי שנוצר.

 

 

כתיבת תגובה