הוצאות שוטפות הן קריטיות לעסק

אם יש לכם עסק, אתם יודעים שיש לא מעט דברים להתעסק איתם, וכמובן המון דברים לשלם עליהם. ואנחנו לא מדברים רק על תשלומים למס הכנסה וגורמים כאלו ואחרים, או בכלל התעסקות עם כסף שקשור לקליינטים, כי אם על כל מה שקשור לתפעול של המשרד- אם זה לשכור חברה לשירותי ניקיון במרכז שתנקה לכם את המשרד, תשלומים למים וחשמל, תיקונים שאולי צריך לבצע למבנה וכו'.

לא מעט בעלי עסקים לא מתייחסים להוצאות החודשיות שלהם על ניקיון משרדים בתל אביב ושאר החשבונות השוטפים שהזכרנו- חשמל, מים, ועד בית ועוד', וחבל שזה המצב, שכן ההוצאות האלה אינן מסתכמות בכמה מאות שקלים לתקופה של שנה, אלא אלפים, ובמקרים אלו או אחרים אף יותר.

הוצאות מזעריות, לכאורה, על חשמל, מים, ניקיון משרדים בתל אביב וכו', הן ממש לא זניחות. ואם נוסיף לזה את ההוצאות של בעלי העסקים עצמם על הנסיעות מהבית למשרד, הלוך ושוב כל יום, ההוצאות מגיעות למאות אלפים של שקלים במשך השנה.

הרבה אנשים לא מבינים אפילו את הבסיס לעסקים, מבחינת התפעול שלהם וההוצאות השוטפות עליהם, ולכל הוצאה הם ישר זורקים את המשפט "זו הוצאה מוכרת. נקבל על זה החזר מס". האנשים האלה מן הסתם מעולם לא ניהלו עסק, כי אם כן, הם לא היו משתמשים במשפט הזה כל פעם.

נכון, יש הרבה דברים שכן נחשבים כהוצאה מוכרת לבעלי עסקים, אך לא מקבלים החזר ככה סתם, וגם יש תנאים מסוימים לכך שההוצאות ייחשבו שהוצאות מוכרות. למשל, אם בעל העסק לא חייב רכב פרטי או משרד כדי לבצע את העבודה, ככל הנראה הוא לא יקבל החזר על שכירות ודלק, אלא אם כן יש לו מנהל חשבונות 'תותח'. דוגמא נוספת היא הארוחות בחוץ- אם רוצים לקבל עליהן החזר, צריך להוכיח שאלה היו פגישות עסקיות, ולא תמיד קל להוכיח זאת.

ההוצאות השוטפות האלה, הן אחת הסיבות שבגללן עסק חדש לא מחזיק מעמד, מכיוון שבעל העסק קופץ מעל הפופיק ולא מצליח להחזיר את ההוצאות שלו, שהרי הן לא נחשבות כהוצאות מוכרות. זה לא כמו להיות חייב מיליונים לקליינטים, אך הפסדים של מאות אלפי שקלים בשנה הם בהחלט זרז לסגירה של העסק.