החדרת מותג (חלק ראשון)

חברת נאופלם משווקת מוצרי מטבח, סירים, מחבתות, תבניות אפיה ועוד. החברה החלה לשווק את מוצריה בישראל אך לפני שלוש שנים וכבר כיום היא נחשבת לשחקנית דומיננטית ומשמעותית בשוק כלי הבישול כאשר המיתוג שלה הוא של מוצר יקר וטוב. נאופלם עשויה לשמש כדוגמה טובה לאיך להחדיר מותג ולהפוך לשחקן משמעותי בשוק בו יש שחקנים רבים כשחלק מהם גדולים.

נאופלם ישראל היא מפיצה של מוצרי נאופלם הקוריאנית. מלבד מוצרי נאופלם מפיצה החברה מוצרי מטבח נוספים מסוגים שונים של יצרנים שונים מכל העולם. מוצרי הדגל של נאופלם ישראל הם כמובן המוצרים של נאופלם הקוריאנית.

כאשר החלו לשווק את המוצרים בשוק האתגר היה לחדור לשוק תוך יצירת בידול בין המוצרים של נאופלם למוצרים המתחרים. החברה השתמשה בכל הכלים והדרכים שעושה חברה שנכנסת לשוק, פרסום יחסי ציבור, השקות וכיו"ב אבל הדרך שעשתה זו מעניינת. היא לא אמרה "גם אני…" וגם לא "המוצרים שלנו טובים יותר/זולים יותר/יפים יותר וכיו"ב" אלא הלכו על הקו הבריא – המוצרים שלנו בריאים יותר וזה תפס.

הסירים והמחבתות של נאופלם מצופים בציפוי קרמי המכונה אקולון. הציפוי נועד למנוע את הדבקות המזון בזמן הבישול /האפיה. מאחר והציפוי היה שונה מהציפוי המקובל של רוב המוצרים שנמכרו בשוק (טפלון) היא הניפה את העניין והפכה ממנו לדגל באומרה: הציפוי הקרמי בריא, לעומת ציפוי טפלון שהוא לא בריא. את המוצרים של נאופלם כינו היבואנים המוצרים הבריאים – המחבת הבריא, הסיר הבריא וליתר ביטחון גם הביאו אישור של מעבדה פרטית אשר בדקה את המוצרים ואמרה כי הם בריאים.

יש להדגיש שלושה דברים: הראשון, משרד הבריאות האמריקאי וכך גם משרד הבריאות הישראלי ולמעשה שום משרד בריאות בשום מדינה לא אמר כי מוצרי הבישול מצופי טפלון אינם בריאים. הדבר השני הוא כי החברה הדליפה מחקר של קבוצת רופאים שטענה כי טפלון הוא מסרטן. הדבר השלישי המעניין הוא כי דגל הבריאות אינו הדגל הראשי של נאופלם בכל העולם, אלא רק בישראל.

כמובן שנאופלם ישראל ביצעה גם את כל הצעדים השיווקים המתבקשים, חתמה על הסכמי הפצה עם הרשתות הגדולות, עם חנויות כלי הבית ברחבי הארץ, שלחה מוצרים לעיתונאים ואף לבלוגרים מובילים וקיבלה כיסוי, פתחה עמוד פייסבוק והכריזה על תחרות ועוד ועוד.

אפשר לומר שהחברה בהחלט הצליחה בחדירה וכיום מוצרי נאופלם נמכרים בהיקפים גבוהים עם נתח שוק משמעותי.