החלפת מפסק פחת

מפסק פחת הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בלוח החשמל. תפקידו של מפסק הפחת הוא להציל חיים ולמנוע התחשמלות. למעשה, במקרה בו מתרחשת התחשמלות, תפקידו של מפסק הפחת הוא לנתק באופן מידי את זרם החשמל בתוך אלפית שניה. עקב כך, בכל לוח חשמל חובה שיהיה מותקן לפחות מפסק פחת אחד, על מנת שהלוח יהפוך תקין לשימוש. מפסק הפחת אמנם אינו מונע את ההתחשמלות לגמרי, אך הוא מפחית את זמן ההתחשמלות באופן משמעותי בכך שמנתק את אספקת הזרם בצורה מהירה.

ישנם שני סוגים של מפסקי פחת הנמכרים בשוק: מפסק פחת חד פזאי, ומפסק פחת תלת פזאי. המפסק החד פזאי מצויד בשתי כניסות ושתי יציאות, ואילו המפסק התלת פזאי מצויד בארבע כניסות ויציאות. חשוב לדעת כי מפסק הפחת אינו מחליף את המפסק הראשי בלוח החשמל. למעשה, בעת התקנת או החלפת מפסק פחת יש להתקין אותו מאחורי המפסק הראשי בלוח החשמל. חשוב מאוד להתקין לפני מפסק הפחת נתיך אשר שומר עליו מלהישרף במקרה בו ישנה תקלה או קצר בלוח החשמל.

החלפת מפסק פחת על ידי חשמלאי מוסמך

למרות הימצאותו של הנתיך אשר תפקידו להגן על מפסק הפחת, לעיתים נוצרות תקלות בלתי צפויות, ומפסק הפחת מתקלקל או נשרף למרות ההגנה. במקרים כאלו יש צורך בהחלפת מפסק פחת מאחר ותפקידו של מפסק הפחת הוא להציל חיים ולקצר את זמן הפגיעה במקרה של התחשמלות, חשוב מאוד לטפל בהחלפתו בצורה הטובה והמקצועית ביותר. רק חשמלאי מוסמך יכול לבצע החלפת מפסק פחת בצורה הטובה והמקצועית ביותר. חשמלאי מוסמך יכול לאתר את הבעיה במפסק בקלות, ולהחליט אם יש צורך לתקן את התקלה או להחליף את המפסק כולו. לעיתים, התקלה היא אינה במפסק עצמו, אלא בנתיך אשר אמור להגן עליו, ולעיתים התקלה מצריכה גם החלפה של המפסק יחד עם הנתיך. אל תתעסקו על החלפה או תיקון של מפסק פחת באופן עצמאי, מאחר ולמפסק ישנה חשיבות רבה בהצלת חיים. בטיחות היא הדבר החשוב ביותר, ולכן חשוב לקרוא לחשמלאי מוסמך בכל מה שקשור לתיקון של המפסק.

כתיבת תגובה